خبر فوری

 
پاکستان و ترکیه بر عزم خود برای تحکیم بیشتر مراودات اقتصادی تاکید کردند
کد خبر :2138158049

16:30 1403/02/24


برچسب ها : بانک, پاکستان و ترکیه, تجارت, روابط اقتصادی, سرمایه گذاری, سفیر ترکیه, مهمت باچاجی, وزیر اقتصاد پاکستان, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

پاکستان و ترکیه متعهد شدند با افزایش حجم تجارت دو طرفه، مراودات اقتصادی فی‌مابین را بیش از پیش تقویت بخشند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و ترکیه متعهد شدند با افزایش حجم تجارت دو طرفه، مراودات اقتصادی فی‌مابین را بیش از پیش تقویت بخشند.

مهمت پاچاجی سفیر ترکیه امروز با احد خان چیما وزیر اقتصاد پاکستان در دفتر وی دیدار کرد.

در طول این نشست ضمن تبادل نظر برای برگزاری هرچه سریعتر نشست آتی "شورای همکاری راهبردی سطح عالی" با هدف گفتمان در مورد روش های رساندن سطح تجارت دو جانبه به 5 میلیارد دلار، بر تقویت روابط برادرانه و ارتقای سطح همکاری های اقتصادی تمرکز شد. همچنین ایجاد شعبه بانک ترکیه در پاکستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر فدرال پاکستان بر تعهد اسلام‌آباد به ادامه همکاری نزدیک برای تحقق ظرفیت کامل روابط دو جانبه و افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وی تصریح داشت که هدف شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری، جذب سرمایه از کشور های دوست است و پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری ترکیه در ماشین آلات، تجهیزات کشاورزی و کشاورزی شرکتی در مقیاس بزرگ وجود دارد.

سفیر ترکیه در این میان بر تمایل آنکارا برای گسترش تجارت دوجانبه و ارتقای همکاری ها در زمینه های انرژی، بانکداری، تجارت، راه آهن و گردشگری تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1