خبر فوری

 
 
تلاش عناصر تکفیری برای آغاز مجدد جنگ فرقه ای میان شیعه و سنی
کد خبر :2137830684

14:05 1403/01/20


برچسب ها : افراد تکفیری, افراد مسلح ناشناس, پاراچنار, پلیس خیبر پختون خوا, تیراندازی, حمله مسلحانه, شهرستان کرم, شیعه, شیعه و سنی, نیروهای امنیتی پاکستان,

منطقه پاراچنار پاکستان که دارای اکثریت پیروان شیعه است بار دیگر با اقدامات عناصر تکفیری بر لبه جنگ فرقه‌ای میان شیعه و سنی قرار گرفته است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| منطقه پاراچنار پاکستان که دارای اکثریت پیروان شیعه است بار دیگر با اقدامات عناصر تکفیری بر لبه جنگ فرقه‌ای میان شیعه و سنی قرار گرفته است.

طبق جزئیات منتشر شده،روز گذشته در پی تیراندازی عناصر ناشناس به یک خودرو در جاده کمربندی منطقه پاراچنار از توابع شهرستان آژانس کُرم 6 تن از افراد اهل سنت کشته و زخمی شدند.

به گفته پلیس در نتیجه این حمله 2 نفر به نام های عاصم گل و محمد خان کشته شده و 4 تن دیگر به نام های احمد زهی، عقل خان، منار خان و محمد عمر نیز دچار جراحت شدند که بلافاصله به بیمارستان مرکزی شهرستان آژانس کُرم انتقال یافتند.

طبق اعلام پلیس تمامی این افراد از قبیله اهل سنت خروتی بوده که ساکن منطقه سپینه شگه هستند.

در حالی که هویت عاملان این حمله تروریستی مشخص نشده است، اما برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی با نسبت دادن این حمله به شیعیان سعی در ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی دارند و همین امر باعث گمانه‌زنی‌ها در خصوص عملیات طراحی شده عناصر تکفیری و حامیان آنها برای ایجاد مجدد جنگ میان شیعه و سنی در منطقه پاراچنار را تقویت می‌کند.

از سوی دیگر اطلاعات واصله از منطقه صده نیز حکایت از پرتاب سنگ به سوی یک خودرو در جاده کمربندی صده دارد که منجر به آسیب دیدن 2 نفر از شیعیان به نام‌های عارف و ساجد گردید.

لازم به ذکر است در اقدام چند روز قبل عناصر تکفیری در  نزدیکی تنگی ناری واقع در روستای شیعه نشین پیوار نیز 2 نفر از اهالی این روستا به شهادت رسیده و 2 تن دیگر نیز مجروح شدند.

ارسال نظر

 
1