خبر فوری

 
تلفات سنگین ارتش پاکستان در حمله شبه نظامیان بلوچ به منطقه مچ بلوچستان
کد خبر :2137767885

14:57 1402/11/10


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, پلیس ایالت بلوچستان, حمله مسلحانه, درگیری مسلحانه, شبه نظامیان بلوچ, شهر مچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان, نیروهای سپاه مرزی پاکستان, نیروهای لیویز,

در حمله شبه نظامیان وابسته به ارتش آزادی بخش بلوچ به زندان مرکزی شهر مچ ایالت بلوچستان ده‌ها تن از نظامیان پاکستانی کشته و زخمی شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در حمله شبه نظامیان وابسته به ارتش آزادی بخش بلوچ به زندان مرکزی شهر مچ ایالت بلوچستان ده‌ها تن از نظامیان پاکستانی کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع آگاه محلی، شبه نظامیان تجزیه طلب بلوچ شب گذشته با یورش به شهر مچ از توابع شهرستان بولان ایالت بلوچستان، اماکن مختلف این شهر از جمله زندان مرکزی این شهر را هدف حمله قرار دادند.

مهاجمان مسلح در این حمله درب مرکزی و حصار دیواری زندان مرکزی شهر مچ را با شلیک چندین راکت هدف قرار دادند که بر اساس گزارش‌های اولیه دست کم دو نیروی پلیس و 4 غیر نظامی از جمله یک کودک جان باختند.

به گفته منابع آگاه وابسته به نهادهای پاکستان، در واکنش متقابل نیروهای امنیتی پاکستان نیز دو تن از مهاجمان کشته شدند.

این منابع مدعی شدند نیروهای امنیتی پاکستان، اطلاعات مربوط به حمله عناصر تروریستی را دریافت کرده بودند و از پیش در مسیر تروریست‌ها کمین کرده بودند.

به گزارش منابع محلی، مهاجمان در نخستین ساعات این حمله چندین موضع نظامی در شهر مچ را به تصرف خود درآوردند و این شهر با وقوع انفجارهای مختلف و تبادل آتش سنگین میان مهاجمان و نیروهای امنیتی پاکستان شبی ناآرام را به خود دید.

به گفته پلیس، مهاجمان در این حمله نزدیک به 15 راکت به سوی مواضع مختلف شهر مچ شلیک کردند.

در پی وقوع این حمله، دسترسی به سرویس اینترنت مسدود و شبکه برق این شهر نیز قطع شده است.

هم‌زمان نیروهای کمکی متشکل از ارتش پاکستان، نیروهای سپاه مرزی و لیویز به منطقه محل درگیری اعزام شده و بالگردهای نظامی و غیر نظامی نیز برای نجات شهر مچ از سقوط به سمت این شهر به پرواز درآمدند.

ارتش آزادی بخش بلوچ در نخستین ساعت این حمله، ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت آن از آغاز عملیات بزرگ خود موسوم به «دره بولان» در بلوچستان خبر داد و گفت: تیپ مجید، گروهان عملیات ویژه تاکتیکی، گروهان فاتح و جناح اطلاعات ارتش آزادی بخش بلوچ در این عملیات مشارکت دارند.

جیئند بلوچ سخنگوی بی ال ای در بیانیه خود هشدار داد مردم ساکن شهر مچ و مناطق حومه آن از منازل خود خارج نشوند و از سفر کردن در جاده‌ها نیز پرهیز نمایند. به زودی جزئیات بیشتر این حمله به رسانه‌ها اطلاع داده خواهد شد.

این گروه تجزیه طلب بلوچ در دومین بیانیه خود در خصوص این حمله از تلفات سنگین ارتش پاکستان در این حمله خبر داد.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ خاطرنشان کرد: در عملیات دره بولان تاکنون 45 نظامی ارتش پاکستان به هلاکت رسیدند و اجساد آنها در نزد ما قرار دارد. ما در این حمله چندین نیروی پلیس و لیویز را دستگیر کردیم که به علت بلوچ بودن پس از تنبیه آزاد شدند.

وی گفت: ما صراحتاً اعلام می کینم که تمامی نیروهای پلیس و لیویز که برای اخلال در عملیات دره بولان تلاش کنند با قدرت آهنی ما مواجه خواهند شد.

در حالی که منابع وابسته به نیروهای امنیتی پاکستان در ساعات اولیه وقوع این حمله از عقب نشینی مهاجمان خبر دادند، اما ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه سوم خود از تداوم تصرف شهر مچ و دیگر مناطق حومه علی رغم گذشت 15 ساعت خبر داد.

در بیانیه تکمیلی ارتش آزادی بخش بلوچ که صبح امروز منتشر شد آمده است: فدائیان بلوچ بی ال ای تحت عملیات دره بولان، کنترل شهر مچ و مناطق حومه آن را از 15 ساعت گذشته حفظ کرده‌اند. در این دوران گروه عملیات تاکتیکی ویژه بی ال ای کنترل تمامی مسیرهای مواصلاتی داخل و خارجی منطقه را در دست دارد، همچنین تمام مسیر بزرگراه نیز مین گذاری شده است که کمک رسانی به نیروهای دشمن را مسدود کرده است.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ افزود: جوخه فتح بی ال ای نیز ایستگاه‌های پلیس، راه آهن و دیگر اماکن شهر را در تصرف خود قرار دادند و با سنگر گزیدن در این نقاط هرگونه تردد دشمن را غیر ممکن ساختند، در حالی که یک بخش کامل از تیپ مجید بی ال ای نیز اردوگاه ارتش دشمن را مورد محاصره قرار داده و با ورود از نقاط مختلف به داخل اردوگاه، سنگرهای موجود را تحت کنترل گرفتند، فدائیان تیپ مجید تا آخرین گلوله و آخرین نفس خود برای مبارزه با دشمن در میدان حاضر شده‌اند.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات واصله در شهر مچ 45 نفر و در منطقه پیر غیب نیز 10 نیروی دشمن به هلاکت رسیده اند، در حالی که اطلاعات بیشتر از تلفات درگیری ها متعاقبا اعلام خواهد شد. در عملیات دره بولان تاکنون چهار تن از فدائیان جانباز بلوچ از اعضای تیپ مجید به شهادت رسیده اند که جزئیات آنها بعدها اعلام می گردد.

جیئند بلوچ تصریح کرد: ما به ملت بلوچ پیام می‌دهیم هدف از انجام این حمله نشان دادن عجز و ناتوانی ارتش ترسوی دشمن به تمام ملت بود، قدرت این ارتش ترسو و بزدل تنها برای ربودن مردم بی‌گناه و معصوم، اذیت و آزار و قتل آنها در عملیات های ساختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در مواجهه با فدائیان حقیقی بلوچ همچون گربه‌ای ترسو در پناهگاه‌های خود پنهان می‌شوند، بنابراین بهتر است به جای آنکه هر روز مورد اذیت و آزار ارتش اشغالگر دشمن قرار بگیریم با به دست گرفتن سلاح در صف فدائیان بلوچ شامل شویم، در این شرایط ما دشمن ترسو را نه در چند سال بلکه تنها ظرف چند ماه به خروج از بلوچستان سرزمین آبا و اجدادیمان وادار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به ارتش دشمن اعلام می‌کنیم که در حال حاضر فدائیان بلوچ علناً در شهر مچ در حال تردد هستند، شما به جای جوسازی رسانه‌ای در پشت پرده به میدان بیایید و تن به تن مبارزه کنید و برای نمایش دادن حقایق موجود رسانه‌های خود را نیز همراه بیاورید تا همه متوجه شوند شجاعت شما در خارج از ترانه و مطالب کتب درسی پاکستان در چه حد است.

ارسال نظر

 
1