خبر فوری

 
 
دعوت رئیس جمهور پاکستان از سرمایه گذاران چینی برای بهره برداری از فرصت های موجود
کد خبر :213536158

10:30 1403/02/06


برچسب ها : آصف علی زرداری, پاکستان و چین, رئیس جمهور پاکستان, سرمایه گذاری, هیئت چینی,

رئیس جمهور پاکستان در دیدار با هیئت بلند پایه چین، خواستار استفاده سرمایه گذاران چین از فرصت های سرمایه گذاری در پاکستان شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان روز چهارشنبه از سرمایه گذاران چینی خواستار بهره برداری از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، تجارت، اقتصاد و زیرساخت پاکستان شد.

لو ژائوهوی رئیس آژانس همکاری توسعه بین المللی چین CIDCA در صدر هیئت بلندپایه با رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

زرداری در این نشست مناسبات فی‌مابین را استراتژیک دیرینه عنوان کرد که نیازمند تحکیم بیشتر در بخش های تجارت، اقتصاد، کشاورزی و روابط در سطح مردم، است. وی همچنین بر لزوم مشارکت دو کشور در راستای بهبودی بیشتر روابط دو طرفه تاکید کرد.

در این نشست به همراه سفیر چین در پاکستان، دکتر جهانزیب خان معاون رئیس کمیسیون برنامه ریزی و دیگر مقامات عالی رتبه پاکستان حضور داشتند.

رئیس جمهور با اظهار عزم راسخ پاکستان برای کریدور اقتصادی چین-پاکستان موسوم به سی پک، خاطر نشان ساخت که اسلام‌آباد اهمیت زیادی برای این پروژه میلیارد دلاری قائل بوده و مصمم به تکمیل به هنگام آن نیز است.

او با اشاره به اهمیت بندر گوادر در ایالت بلوچستان، آن را نه تنها عامل گسترش روابط منطقه ای بلکه موجب ارزان شدن ارسال کالا به چین، عنوان کرد و بر راه اندازی برنامه های مشترک جهت تربیت نیروی کار ماهر با توجه به تقاضای چین را پیشنهاد کرد.

لو ژائوهوی رئیس آژانس همکاری توسعه بین المللی چین در سخنان خود، با آگاه سازی رئیس جمهور از نقش آژانس در توسعه اجتماعی و اقتصادی پاکستان و نقش آن در بخش های بهداشت و آموزش، گفت: توسعه همکاری های گردشگری و کشاورزی بین دو کشور ضروری است.

آصف علی زرداری در ادامه نسبت به حادثه تروریستی بشام شانگله که موجب کشته شدن 5 مهندس تبعه چین شد، ابراز تاسف و اندوه کرد و تصریح داشت: پاکستان هرگونه تلاش خود برای فراهم کردن فضای امن برای سرمایه گذاران و اتباع چینی، به کار خواهد گرفت.

لو خاطر نشان ساخت که دشمنان دو کشور به دنبال تخریب مناسبات میان دو کشور هستند، درحالیکه آنها در تصمیم های مذموم خود موفق نخواهند بود.

رئیس جمهور از دولت چین برای حمایت از پاکستان و ایفای نقش مهم در توسعه اقتصادی پاکستان تشکر کرد. وی همچنین از حمایت CIDCA در احیای زندگی مردم سیل زده و بازسازی مدارس در خیبر پختونخوا و سند و همچنین ساخت واحدهای مسکونی برای بانوان کارمند صحی در سند و بلوچستان قدردانی کرد. 

ارسال نظر

 
1