خبر فوری

 
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: به حفظ تماس با ایران در راستای خاتمه تروریسم ادامه خواهیم داد
کد خبر :2125545492

11:33 1402/10/28


برچسب ها : PPP, پاکستان و ایران, حزب مردم پاکستان, حمله نظامی, روابط دوجانبه, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, سراوان, سرکنسول چین, سناتور شیری رحمان, سیستان و بلوچستان, ممتاز زهرا بلوچ, میانجیگری,

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان به دنبال افزایش دشمنی با کسی نیست، از ناتمام ماندن سفر نخست وزیر به داووس و بازگشت فوری او خبر داد. از سوی دیگر چین آمادگی خود برای ایفای نقش میانجیگری میان دو کشور پاکستان و ایران را ابراز داشته است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| خانم زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست اضطراری مطبوعاتی امروز پنجشنبه 28 دی ماه ضمن اذعان به حمله انجام شده از سوی نیروهای مسلح این کشور علیه اهدافی در استان سیستان و بلوچستان ایران، پس از بیان مجدد سخنان ایراد شده در بیانیه این وزارتخانه در خصوص حمله، گفت: پاکستان به حفظ تماس با ایران در راستای خاتمه تروریسم ادامه خواهد داد و پاکستان به دنبال افزایش دشمنی با کسی نیست.

وی در ادامه بیان داشت که جزئیات عملیات امروز از سوی روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR منتشر خواهد شد و از دو الی سه ساعت گذشته هیچ ارتباطی از سوی ایران صورت نگرفته است.

سخنگو ادامه داد که پاکستان در دفعات متعدد در سال های اخیر، ایران را از تروریست ها آگاه کرده است، تروریست ها در مناطقی خارج از محدوده کنترل دولت ایران مقیم بودند.

بخوانید: عملیات نظامی پاکستان علیه شبه نظامیان تجزیه طلب بلوچ در خاک ایران

ناتمام ماندن سفر کاکر نخست وزیر پاکستان

ممتاز زهرا بلوچ در ادامه اظهار داشت که نخست وزیر تصمیم گرفته است سفر خود به داووس را ناتمام رها کرده و به کشورش بازگردد.

واکنش سیاسیون به حمله پاکستان

خانم شیری رحمن از رهبران حزب مردم پاکستان PPP در واکنش به حمله صبح امروز ارتش پاکستان به سراوان، گفت: پاکستان پاسخی مدبرانه به ایران داده است و چند سالی است که مشکلات این چنینی در مرز مشترک پاکستان_ایران وجود داشته اند.

وی افزود: بهتر این است که دو کشور اجازه تشدید و افزایش تنش های این چنینی را ندهند، پاکستان روابط دیرینه ای با ایران دارد و نیاز به بهبودی روابط وجود دارد. هر دو کشور درحال حاضر باید خویشتنداری کنند، حمله ایران به حاکمیت پاکستان غیر منتظره بود. بهتر این بود که اگر ایران نگرانی هایی دارد، آن را با پاکستان درمیان می گذاشت.

از سوی دیگر، اعزاز چودری معاون سابق وزارت خارجه گفت: پاکستان با پاسخ به ایران، ثابت کرد که ما هم قادر به انجام این کار هستیم. اکنون دو کشور باید در سطح عالی تماس برقرار کنند. پس از حمله ایران، پاکستان صبورانه عمل کرد. دولت ایران می‌بایست ظرف 24 ساعت پس از حمله، به منظور خنثی کردن اوضاع، بیانیه می داد.

چین آماده میانجیگری

یانگ یودونگ سرکنسول چین در کراچی پاکستان طی مصاحبه مطبوعاتی، دو کشور پاکستان و ایران را کشورهای مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: امید است که اختلافات پاکستان و ایران را می توان با گفتمان حل کرد.

وی افزود: امید است روابط پاکستان و ایران از راه های مسالمت آمیز حل و فصل شود، ما از هر دو طرف می خواهیم نسبت به اختلافات، خویشتن داری نشان دهند. چین به دوست خوب خود پاکستان و دوست خوب ایران می گوید که ما آماده ایم نقش سازنده ای برای حل اختلافات دو کشور ایفا کنیم.

ارسال نظر

 
1