خبر فوری

 
ناپدید شدن اجباری 3 فرد دیگر بلوچ/ افزایش تعداد ربوده شدگان توسط نیروهای پاکستانی به 35 نفر
کد خبر :2124826362

10:21 1403/07/27


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, دانشجویان بلوچ, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهرستان گوادر, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

در ادامه روند ربوده شدن شهروند بلوچ به دست نیروهای اطلاعاتی پاکستان، 3 شهروند دیگر بلوچ از بندر گوادر ایالت بلوچستان بازداشت و ناپدید شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در ادامه روند ربوده شدن شهروند بلوچ به دست نیروهای اطلاعاتی پاکستان، 3 شهروند دیگر بلوچ از بندر گوادر ایالت بلوچستان بازداشت و ناپدید شدند.

طبق جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان روز پنجشنبه 17 اکتبر سه جوان بلوچ به نام های فیصل بلوچ، حمزه و موسی از اهالی شهرستان کیچ را از نزدیکی ایست و بازرسی دورو واقع در بندر گوادر ایالت بلوچستان دستگیر نمودند.

طبق آمار منتشر شده از تعداد افراد ربوده شده بلوچ، طی ماه اکتبر تاکنون 39 نفر از افراد بلوچ از شهر کراچی و نقاط مختلف ایالت های بلوچستان و پنجاب تحت بازداشت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان قرار گرفته اند که از این میان 4 نفر از دانشجویان ربوده شده از شهر لاهور آزاد شده اند و 35 تن دیگر همچنان در بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان قرار دارند.

طبق گزارش دفتر امور حقوق بشر(پانک) جنبش ملی بلوچ این آمار در ماه گذشته میلادی یعنی ماه سپتامبر برابر با 41 نفر بود که تعدادی از آنها آزاد شدند.

روند ناپدید شدن اجباری در سطح ایالت بلوچستان بار دیگر افزایش یافته است و بیش از همه مراکز آموزشی و خوابگاه های دانشجویی هدف عملیات های یورش نیروهای اطلاعاتی قرار گرفته اند.

نهادهای سیاسی و حقوق بشری فعال در بلوچستان ضمن ابراز نگرانی عمیق در خصوص این روند اعلام داشتند: حاکمیت پاکستان بار دیگر به زور قدرت جوانان بلوچ را مورد ناپدید شدن اجباری قرار می دهد و تاکنون دهها نفر از دانشجویان و شهروندان عادی تحت بازداشت نیروهای امنیتی پاکستان قرار گرفته اند.

این نهادها در ادامه از تمامی سازمان های بین المللی و حامی حقوق بشر انجام اقدامات فوری برای متوقف نمودن روند ناپدید شدن اجباری شهروندان بلوچ را خواستار شدند.

ارسال نظر

 
1