خبر فوری

 
 
بازداشت دو تن از تروریست‌های باج‌گیر تحریک طالبان پاکستان در پیشاور
کد خبر :2124172042

13:35 1402/07/05


برچسب ها : اخاذی, پلیس پیشاور, پیشاور, تحریک طالبان پاکستان, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری تروریست ها, لاهور, مردان,

دو تن از تروریست‌های باج‌گیر وابسته به تحریک طالبان پاکستان که با تهدید شخصیت‌های برجسته و مردم عادی اقدام به اخاذی از آنان می‌کردند طی عملیات دایره مبارزه با تروریسم منطقه مردان ایالت خیبر پختون خوا دستگیر شدند.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| دو تن از تروریست‌های باج‌گیر وابسته به تحریک طالبان پاکستان که با تهدید شخصیت‌های برجسته و مردم عادی اقدام به اخاذی از آنان می‌کردند طی عملیات دایره مبارزه با تروریسم منطقه مردان ایالت خیبر پختون خوا دستگیر شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران شاهد معاون بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم روز گذشته در نشست خبری خود در مرکز فرماندهی پلیس شهر پیشاور با اعلام این خبر ابراز داشت: دو تروریست باج‌گیر به نام‌های زمان فیض و سعید الله ساکن افغانستان از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب دستگیر شدند.

وی افزود: تروریست‌های بازداشت شده اقدام به اخاذی از کسبه و دیگر مردم می‌کردند و تاکنون چندین نفر به دلیل ترس از هرگونه خسارت احتمالی از سوی این افراد، مبالغ درخواستی را پرداخت می‌کردند، افراد باج دهنده حتی از انجام اقدامات قانونی علیه باج گیران نیز هراس داشتند.

عمران شاهد خاطرنشان کرد: این تروریست‌ها در شهرستان مهمند ایالت خیبر پختون خوا فعالیت داشتند و باند این افراد علاوه بر دو فرد دستگیر شده دارای 71 عضو دیگر است.

وی گفت: این باند حتی برای اخاذی با سیاستمداران نیز تماس گرفته و آنان را تهدید کرده‌اند، این افراد با یک سناتور سابق و نماینده مجلس محلی نیز برای دریافت باج تماس گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: رهگیری تماس‌های دریافتی از شماره‌های افغانستان بسیار دشوار است، این تروریست‌ها تعداد 10 گروه واتس‌اپ برای پیشبرد فعالیت‌های خود تشکیل داده بودند.

وی افزود: موضوع نقش داشتن اتباع افغان در اخاذی را مجدداً با دولت افغانستان در میان خواهیم گذاشت.

ارسال نظر

 
1