خبر فوری

 
تشدید تنش میان دو کشور همسایه: پاکستان از اخراج سفیر ایران و بازگرداندن سفیر خود از تهران خبر داد
کد خبر :2122336887

15:16 1402/10/27


برچسب ها : پاکستان و ایران, رضا امیری مقدم, روابط دوجانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در ایران, وزارت امور خارجه پاکستان,

درپی حمله موشکی ایران به پایگاه های تروریستی جیش العدل در خاک بلوچستان پاکستان، وزارت خارجه پاکستان از اخراج سفیر ایران و فراخواندن سفیر خود در تهران، خبر داد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی امروز چهارشنبه 27 دی، اعلام کرد که پاکستان ضمن اخراج سفیر ایران، سفیر خود از تهران را نیز فراخوانده است.

به گفته ممتاز زهرا بلوچ: درپی حمله ایران به بلوچستان، پاکستان از سفیر ایران در اسلام‌آباد خواسته است تا به کشورش بازگردد و از طرفی سفیر خود در تهران را نیز فراخوانده است.

وی اظهار داشت که سفرهای دیپلماتیک میان دو کشور متوقف می شود و پاکستان، دولت ایران را از تصمیمات خود آگاه کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان حمله ایران را نقض بی دلیل و آشکار حاکمیت پاکستان و نقض قوانین بین المللی و اهداف و اصول منشور ملل متحد عنوان کرد و افزود: این اقدام غیرقانونی کاملا غیرقابل قبول است و هیچ توجیهی ندارد. پاکستان این حق را برای خود محفوظ می دارد که به این اقدام غیرقانونی پاسخ دهد. مسئولیت عواقب آن کاملاً متوجه ایران خواهد بود.

در ادامه آمده است که ما این پیام را به دولت ایران رسانده ایم. همچنین به آنها اطلاع داده‌ایم که پاکستان تصمیم دارد سفیر خود را از ایران فرا بخواند و سفیر ایران در پاکستان که در حال حاضر طی سفری در ایران حضور دار ممکن است فعلاً بازنگردد. ما همچنین تصمیم گرفته‌ایم تمام سفرهای سطح بالا را که بین پاکستان و ایران در جریان بود یا برنامه‌ریزی شده بود در روزهای آینده متوقف کنیم.

 

بخوانید: وزارت خارجه پاکستان: نقض بی دلیل حریم هوایی از سوی ایران را محکوم می کنیم

ارسال نظر

 
1