خبر فوری

 
 
پذیرش مسئولیت حملات علیه نیروهای امنیتی پاکستان در زامران و هرنائی توسط گروه تجزیه طلب بی ال آ
کد خبر :212223647

11:14 1402/03/12


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچستان پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, زامران, شبه نظامیان بلوچ, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ, هرنائی,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اظهار داشت که شبه نظامیان سازمان طی سه حمله مختلف در هرنائی و زامران شهرستان کیچ، ارتش اشغالگر پاکستان و کامیون های حامل مواد معدنی را هدف قرار دادند که 3 نظامی کشته و با زخمی شدن 8 تن، 41 کامیون متحمل خسارت شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اظهار داشت که شبه نظامیان سازمان طی سه حمله مختلف در هرنائی و زامران شهرستان کیچ، ارتش اشغالگر پاکستان و کامیون های حامل مواد معدنی را هدف قرار دادند که 3 نظامی کشته و با زخمی شدن 8 تن، 41 کامیون متحمل خسارت شدند.  

وی افزود: شبه نظامیان، ارتش اشغالگر را شب گذشته (شب 11 خرداد) در منطقه لد در زامران را با سلاح های جدید و با استفاده از آر پی جی مورد حمله قرار دادند که منجر به هلاکت 3 نظامی و درپی برخورد گلوله آر پی جی به داخل پاسگاه دستکم 4 نظامی زخمی شدند.

بخوانید: کشته شدن دو نظامی پاکستانی در پی تیراندازی عناصر ناشناس در نزدیکی مرز مشترک پاکستان و ایران

سخنگو بیان داشت که در این بین شب گذشته (شب پنجشنبه) ضمن ایجاد ایست بازرسی در جاده اصلی منطقه زردآلو واقع در هرنائی، لاستیک های قریب به 40 کامیون حامل مواد معدنی را با تیراندازی پنچر کردیم درحالیکه راننده و شاگردان آنها را رها کردیم.

جیئند بلوچ همچنین بیان داشت که خودروی نیروی لیویز نهاد زیر مجموعه ارتش اشغالگر پاکستان را ظهر پنجشنبه (11 خرداد) با بمب هدف قرار دادیم که دستکم 4 نظامی زخمی شدند درحالیکه به خودرو خسارت قابل توجهی وارد آمد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز ارتش آزادی بخش بلوچ BLA از جمله آخرین دفعه مورخه 20 مه 2023 میلادی (30 اردیبهشت) به پیمانکاران و کارگران معادن ذغال سنگ درباره اجتناب از جاسوسی برای ارتش، فراهم کردن مواد غذایی و تامین آب هشدار داده بود، اظهار داشت که گفته بودیم در صورت ادامه این روند، آنها خودشان مسئول خسارت جانی یا مالی وارده خواهند بود.

جیئند بلوچ تصریح داشت، کامیون یا خودروهای حامل ذغال سنگ که در هرنائی و مناطق اطراف آن شبانه به همراه اسکورت نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان دیده شده اند، همان خودروها در فراهم کردن مواد غذایی و دیگر موارد برای ارتش اشغالگر نیز رؤیت شده اند. ارتش آزادی بخش بلوچ به ایجاد ایست بازرسی های خود از هرنائی تا ناکس، ناکس تا شاهرگ، شاهرگ تا کهوست و زردآلو، دومرا تا زیارت و مارگت تا پیراسماعیل ادامه خواهد داد و افرادی که در تسهیل ارتش اشغالگر پاکستان مشاهده شوند، خودشان مسئول خسارات جانی یا مالی وارده خواهند بود.

وی گفت که ما به نیروهای لیویز و پلیس هشدار می دهیم که از تسهیل ارتش اشغالگر پاکستان که در پایگاه ها محصور شده است خودداری کنند، حتی پیش از این نیز گفته بودیم که پلیس و لیویز مستقیماً هدف ما نیستند، اما هرکسی که برای تسهیل ارتش اشغالگر گام بردارد، در امان نخواهد بود.

وی در پایان بیان داشت که مسئولیت سه حمله را ارتش آزادی بخش بلوچ قبول می کند. حملات علیه ارتش اشغالگر پاکستان و عوامل تسهیل کننده برای آن تا دستیابی به هدفمان ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1