خبر فوری

 
شش کشته و سه زخمی پس از راهپیمایی صلح در منطقه کرم
کد خبر :2119154140

14:34 1403/03/27


برچسب ها : افراط گرایی, پاراچنار, تروریسم, راهپیمایی, شهرستان کرم, ناامنی,

پس از اعتراضات مردم شهرستان کرم نسبت به ناامنی و تشدید تحرکات عناصر تروریستی در منطقه، روز گذشته طی دو حادثه تروریستی 6 تن از مردم کشته و 3 تن زخمی شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پس از افزایش تحرکات عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان در شهرستان کرم و از طرفی افزایش فعالیت هایی برای ایجاد تنش مذهبی در این منطقه، مردم محلی در مخالفت با تروریسم و افراط گرایی راهپیمایی "صلح" با طی کردن مسیر 40 کیلومتری انجام دادند.

بر اساس گزارش منابع محلی، روند ناامن سازی شهرستان کرم آغاز شده است و به همین منظور مردم شیعه و سنی کنار هم راهپیمایی صلح برگزار کردند. اما پس از این راهپیمایی طی دو اقدام تروریستی در مجموع 6 تن کشته و 3 نفر نیز زخمی شدند.

حادثه اول طی تیراندازی عناصر ناشناس در منطقه ساتین در لوئر کرم با کشته شدن دو برادر به نام های حبیب و شیرین رخ داد. حادثه دوم نیز درحالی رخ داد که یک خودرو در جاده کورم در نزدیکی تیندو در اثر انفجار بمب کنار جاده ای هدف قرار گرفت که موجب کشته شدن چهار تن از مسافران و زخمی شدن سه تن شد.

صد ها نفر با در دست داشتن پرچم های سفید از منطقه ساتین و صده به سمت میدان شاهین پاراچنار راهپیمایی علیه ناامنی انجام دادند.

رهبران قبایلی طی سخنانی با بیان اینکه خونریزی بیشتر به نام شیعه و سنی در ولسوالی کرم قابل قبول نیست، بیان داشتند که مردم منطقه خواستار امنیت و صلح هستند. از چهل سال گذشته برخی عناصر با تحریک کردن دو طرف همواره، ما را به سمت درگیری های خونین سوق داده اند که این امر باعث عقب افتادگی منطقه و ترویج جهل شده است. از طرفی بازگشت مجدد عناصر تروریستی به شهرستان کرم، بار دیگر آرامش منطقه را به خطر می اندازد و تردد آنها در کرم مرکزی باعث نگرانی است.

معترضان ضمن درخواست ریشه کن کردن تروریسم، تاکید کردند که در صورت عدم بازگشت امنیت به منطقه، مورخه 28 ژوئیه تحصنی مقابل ساختمان وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا برگزار خواهد شد.

طی هفته ی اخیر کلیپ هایی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان دهنده افزایش تحرکات عناصر تروریستی از جمله گشت زنی شبانه آنها در این منطقه می باشد.

 

ارسال نظر

 
1