خبر فوری

 
 

استکهلم: به گزارش راز نیوز| نمایندگان نزدیک به بیش از 20 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله پاکستان در دیدار با وزیر خارجه سوئد اقدامات اخیر اهانت آمیز در به آتش کشیدن کتاب مقدس و آسمانی قرآن کریم را به شدت محکوم کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ظهور احمد سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در استکهلم به همراه سفرا و کاردار سفارت نزدیک به 20 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی روز جمعه با توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد در محل ساختمان وزارت خارجه این کشور دیدار نمودند.

نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این دیدار اقدام اخیر اسلام هراسانه در به آتش کشیدن قرآن کریم را به شدت محکوم نموده و خواستار توقف این‌گونه اقدامات به بهانه آزادی بیان شدند.

توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد در این دیدار ابراز داشت: از واکنش‌های شدید به وقایع اخیر صورت گرفته در سوئد مطلع هستم، این دیدار فرصت خوبی برای شفاف سازی و ارائه توضیحات در خصوص رویکرد و دیدگاه ما برای تشریح آزادی‌های قانون اساسی در سوئد است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات دولتی اختیارات محدودی در مداخله در این امور دارند؛ اما با این وجود ما در حال تجزیه و تحلیل برای ایجاد تغییرات در این مصوبه هستیم، دولت صراحتاً از اقداماتی که باعث افزایش تنفر می‌شود دوری اختیار می‌کند و ما درک می‌کنیم که این‌گونه از اقدامات احساسات بسیاری از مسلمانان را جریحه دار می‌کند.

وزیر امور خارجه سوئد در پایان این دیدار بر تداوم گفتگوها در جهت شفاف سازی و حل صلح آمیز مشکلات پیش آمده تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1