خبر فوری

 
رایزنی سفیر قزاقستان با وزیر اطلاع رسانی پاکستان حول محور ارتقای همکاری بین رسانه های رسمی دو کشور
کد خبر :211764340

16:49 1402/09/01


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, دولت موقت, رئیس جمهور قزاقستان, رسانه, رسانه های پاکستان, سفیر قزاقستان, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, وزیر رسانه و اطلاع رسانی پاکستان, یرزان کستافین,

مقامات پاکستان و قزاقستان طی نشستی در اسلام آباد توافق کردند که دفاتر سازمان های رسانه ای دولتی خود را در کشورهای یکدیگر تاسیس نمایند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مقامات پاکستان و قزاقستان طی نشستی در اسلام آباد توافق کردند که دفاتر سازمان های رسانه ای دولتی خود را در کشورهای یکدیگر تاسیس نمایند.

این توافق در دیدار میان یرجان کستافین سفیر قزاقستان و مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی، رسانه و امور پارلمانی دولت موقت پاکستان در اسلام آباد صورت پذیرفت.

در این نشست موضوع امضای تفاهم نامه میان وزارت اطلاع رسانی و رسانه پاکستان و وزارت اطلاع رسانی و توسعه اجتماعی قزاقستان نیز مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

مرتضی سولنگی خواستار ارتقای همکاری بین نهادهای رسانه ای دولتی دو کشور شد و گفت: شبکه های رادیو پاکستان و تلویزیون پاکستان منابع مهم اطلاعات در کشور هستند.

وی از اعزام هیئتی به قزاقستان خبر داد و افزود: تیمی از لاهور برای فیلمبرداری به قزاقستان می رود که گامی مهم در راستای توسعه روابط فرهنگی دو کشور است؛ پاکستان روابط تاریخی و فرهنگی عمیقی با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دارد.

در همین حال، سفیر قزاقستان از مرتضی سولنگی دعوت کرد تا برای امضای یادداشت تفاهم میان وزارت اطلاع رسانی و رسانه پاکستان و وزارت اطلاع رسانی و توسعه اجتماعی قزاقستان به بیشکک سفر کند.

وی از علاقه و محبت رئیس جمهور قزاقستان به مردم و کشور پاکستان یاد کرد و افزود: رئیس جمهور قزاقستان سال آینده به پاکستان سفر خواهد کرد.

سفیر قزاقستان در پایان سخنان خود بر لزوم تقویت همکاری میان رسانه های رسمی دو کشور تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1