خبر فوری

 
خیبر پختون خوا: پلمپ مسجد شیعیان هری پور تحت فشار گروه تروریستی تکفیری سپاه صحابه
کد خبر :2109556929

18:53 1402/10/04


برچسب ها : افراد تکفیری, دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا, شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, گروه تکفیری سپاه صحابه, مسجد, معاون کمیسر, هری پور,

در پی فشار گروه تروریستی تکفیری سپاه صحابه، یک مسجد شیعیان واقع در شهرستان هری پور به دست معاون کمیسر این شهر پلمپ شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در پی فشار گروه تروریستی تکفیری سپاه صحابه، یک مسجد شیعیان واقع در شهرستان هری پور به دست معاون کمیسر این شهر پلمپ شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، فراز قریشی معاون کمیسر شهر هری پور ایالت خیبر پختون خوا مسجدی به نام سرکار ابوطالب متعلق به شیعیان واقع در روستای چنگی پاندی از توابع شهرستان هری پور را به این بهانه واهی که ذکر علی ولی الله موجب تفرقه گرایی می شود پلمپ نمود.

به موجب این اقدام تفرقه آمیز معاون کمیسر شهرستان هری پور، نمازگزاران اعم از شیعه و سنی از 3 روز گذشته علی رغم هوای سرد، به ادای نماز در خارج از  محوطه مسجد میپردازند.

اهالی منطقه همچنین با تحصن در مقابل مسجد خواستار رفع فوری پلمپ مسجد و پایان این اقدام غیر قانونی شدند.

شرکت کنندگان در این تحصن اعلام داشتند هیچ تفرقه ای میان شیعه و سنی در منطقه وجود ندارد و برخی از عناصر تکفیری سعی بر به هم زدن امنیت منطقه دارند و پلمپ مسجد سرکار ابوطالب نیز در نتیجه فشارهای گروه تکفیری سپاه صحابه صورت گرفته است.

علما، رهبران و شخصیت های برجسته اهل تشیع پاکستان ضمن محکوم نمودن این اقدام تفرقه آمیز به مقامات محلی هشدار دادند هرچه فوری رفع پلمپ مسجد مذکور صورت گیرد.

آنان گوشزد نمودند که ما در کشوری غیر مسلمان و یا در اسرائیل سکونت نداریم، انجام این اقدام در کشوری مسلمان بسیار تاسف آور است.

لازم به ذکر است پلیس و مقامات محلی تنها به پلمپ کردن مسجد مذکور بسنده نکرده اند بلکه برپایی هرگونه نماز جماعت در خارج از محوطه مسجد نیز ممنوع اعلام شده و پلیس نمازگزاران را از برپایی نماز منع می کند.

ارسال نظر

 
1