خبر فوری

 
پاکستان به دنبال ایجاد مدل حمل‌ونقل ترکیبی جهت تسهیل در امدادرسانی به فلسطین و لبنان
کد خبر :2107523380

10:29 1403/07/29


برچسب ها : NDMA, پاکستان و فلسطین, پاکستان و لبنان, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, غزه, محمد شهباز شریف, محموله های انسان دوستانه, نخست وزیر پاکستان, کالاهای امدادی, کمک های بشردوستانه,

پاکستان برای تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به قربانیان حملات تروریستی اسرائیل در فلسطین و لبنان، به دنبال ایجاد مدل حمل‌ونقل ترکیبی هوایی و جاده ای است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان به دستور شهباز شریف نخست وزیر این کشور در راستای امدادرسانی به مردم مظلوم و بی دفاع در برابر حملات تروریستی اسرائیل، در حال برنامه ریزی برای افزایش کمک های بشردوستانه به لبنان و فلسطین است.

در جلسه ای که به ریاست محمد شهباز شریف برگزاری شده بود، وی با تاکید بر لزوم افزایش کمک های بشردوستانه به ملت های مظلوم فلسطین و لبنان، جنایات جاری اسرائیل را به شدت محکوم کرده و ضمن درخواست از جامعه جهانی به ایفای نقش موثر در خاتمه حملات اسرائیل و پاسخگو کردن آن، از مردم به ویژه خیرین پاکستانی خواستار افزایش کمک به غزه و لبنان شد.

در راستای دستورات نخست وزیر پاکستان، روز شنبه یک جلسه هماهنگی در سطح عالی در اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی (NDMA) به سرپرستی احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و اقدامات ویژه، و سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان NDMA با هدف بررسی و برنامه ریزی تلاش های بشردوستانه جاری پاکستان برای جمعیت های آسیب دیده از جنگ غزه و لبنان برگزار شد.

مقامات ارشد دفتر نخست وزیری، وزارت امور خارجه و NDMA نیز در این نشست در اسلام‌آباد حضور داشتند و سفرای لبنان، اردن و عراق از طریق زوم در آن شرکت کردند.

در این جلسه در مورد نیازهای فوری مردم غزه و لبنان و چالش های لجستیکی مربوط به ارسال محموله های امدادی بحث و گفتگو شد.

سفیر لبنان با ابراز قدردانی عمیق از کمک های به موقع دولت پاکستان، تاکید کرد که پاکستان جزو سه کشور اولی است که در این برهه حساس به مردم لبنان کمک می کند.

پاکستان تا به امروز در مجموع 12 محموله شامل 1251 تن اقلام امدادی به غزه و لبنان ارسال کرده است. از این تعداد 10 محموله به غزه و دو محموله به لبنان ارسال شد. بسته‌های امدادی شامل اقلام ضروری مانند چادر، برزنت، بسته‌های غذایی، ملافه‌های زمستانی، دارو، بسته‌های بهداشتی و سایر لوازم ضروری برای افراد آسیب دیده از درگیری ‌های جاری بود.

احسن اقبال وزیر فدرال در این نشست تاکید کرد که نخست وزیر پاکستان شخصاً دستور کمک رسانی به لبنان و غزه را صادر کرده است. در راستای این دستورالعمل، «صندوق امداد نخست ‌وزیر برای غزه و لبنان» به منظور تسهیل کمک ‌های مردم پاکستان به برادران و خواهران نیازمندشان تأسیس شده است.

وزیر همچنین گزارشی از سفرای پاکستان در لبنان، فلسطین و سوریه در مورد سازمان‌ های بشردوستانه فعال در هر کشور و کانال ‌های توزیع کمک آنها برای مناطق جنگ‌ زده دریافت کرد و به NDMA دستور داد تا یک مدل حمل‌ونقل ترکیبی ایجاد کند که مسیرهای هوایی و جاده ‌ای را با هم ترکیب می‌کند تا کارایی ارسال کمک ‌ها افزایش یابد.

وی همچنین خواستار ادغام تامین کنندگان مواد غذایی و غیرغذایی (NFIs) برای به حداکثر رساندن تامین اقلام ضروری برای قربانیان جنگ زده در غزه و لبنان شد.

این نشست با همبستگی با مردم آسیب دیده از جنگ و تعهد به ادامه حمایت از مردم غزه و لبنان و در عین حال رسیدگی به موانع لجستیکی برای محموله های آتی پایان یافت.

 

ارسال نظر

 
1