خبر فوری

 
اعتراضات و تحصن در بلوچستان علیه تصمیمات جدید دولت محلی
کد خبر :2107328468

12:36 1403/02/13


برچسب ها : اعتراضات, بلوچستان, تحصن, تفتان, حمل و نقل, شهر نوشکی, نوشکی, کویته,

بزرگراه ها در بلوچستان به دلیل اعتراضات و تحصن رانندگان و صاحبان اتوبوس های مسافربری نسبت به محدودیت های اعمال شده از سوی دولت محلی از جمله افزایش پست های بازرسی در جاده ها، برای دهمین روز متوالی مسدود هستند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| بزرگراه ها در بلوچستان به دلیل اعتراضات و تحصن رانندگان و صاحبان اتوبوس های مسافربری برای دهمین روز متوالی مسدود هستند.  

تظاهرات کنندگان نسبت به تصمیمات دولت مبنی بر ایجاد پست های بازرسی بیشتر در جاده های اصلی و محدودیت های اعمال شده برای مسافران، معترض هستند.

اتحادیه حمل‌ونقل بیش از یک هفته است که در حال اعتراض به تصمیم های جدید دولت محلی ایالت بلوچستان، تصمیمات اتخاذ شده پس از قتل 9 مسافر در حوالی نوشکی، می باشد. گفتنی است اتحادیه نسبت به پیک های امنیتی جدید اعمال شده در مسیر های کویته به تفتان و بزرگراه های ساحلی اعتراض دارد.

با وجود برگزاری نشست وزرای دولت محلی ایالت بلوچستان در روز گذشته و تصمیم به حل کردن مشکلات، تحصن و مسدودی چندین جاده اصلی از سوی اتحادیه حمل و نقل ادامه دارد.

این تحصن ها و نبود حمل و نقل موجب ایجاد مشکلات در زندگی مردم شده است.

معترضان با این ادعا که تصمیمات اتخاذ شده از سوی دولت محلی بدون مشورت با اتحادیه صورت گرفته است، از قبول آن سر باز می زنند. آنها در خواست خاتمه ایست و بازرسی های جدید را کرده اند.

اتحادیه حمل و نقل بلوچستان طی کنفرانس مطبوعاتی ، ضمن اعتراض به تصمیم دولت محلی برای افزایش تعداد پست های بازرسی پس از قتل 9 مسافر در محدوده منطقه نوشکی، گفت: مسئله امنیت از وظایف دولت می باشد و مردم تنها ملزم به همکاری هستند. متوقف کردن اتوبوس ها در جای جای جاده ها خوشایند نیست و بهتر آن است که بازرسی یکبار صورت گیرد.

گفتنی است پس از حمله مسلحانه صورت گرفته در نوشکی که در بیانیه شبه نظامیان بلوچ از افراد کشته شده به عنوان نیرو های امنیتی پاکستان یاد شده است، دولت محلی یک برنامه امنیتی ترتیب داد که از سوی اتحادیه حمل و نقل بلوچستان مورد اعتراض قرار گرفت.

بر اساس تصمیم های گرفته شده، صاحبان اتوبوس های مسافربری ملزم به داشتن یک محافظ مسلح و نصب دوربین در وسیله نقلیه می باشند. از طرفی رانندگان و صاحبان اتوبوس های مسافربری این اقدام را غیرقابل انجام توصیف و آن را رد کرده اند. آنها می گویند که شرط سوار نکردن مسافران دیگر ایالت ها قابل قبول نیست.

از جمله این شرایط همچنین عدم حرکت اتوبوس های مسافربری از غروب تا سپیده دم نیز می باشد.

ارسال نظر

 
1