خبر فوری

 
 
تقدیر نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور سریلانکا برای حمایت در زمینه توافق با صندوق بین‌المللی پول
کد خبر :2105454766

12:12 1402/04/26


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سریلانکا, پاکستان و صندوق بین المللی پول, تماس تلفنی, رئیس جمهور سریلانکا, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور سریلانکا از حمایت‌های وی در زمینه توافق با صندوق بین‌المللی پول تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود پاکستان و سریلانکا به زودی از مشکلات اقتصادی خارج خواهند شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور سریلانکا از حمایت‌های وی در زمینه توافق با صندوق بین‌المللی پول تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود پاکستان و سریلانکا به زودی از مشکلات اقتصادی خارج خواهند شد.

طبق بیانیه روز دوشنبه بخش مطبوعاتی دفتر نخست وزیر پاکستان، محمد شهباز شریف با رانیل ویکر ماسینگه رئیس جمهور سریلانکا به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار پیرامون امور مورد علاقه مشترک و مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی ضمن تقدیر از رئیس جمهور سریلانکا برای حمایت از پاکستان در زمینه امضای توافقنامه با صندوق بین‌المللی پول ابراز داشت: شما نقش دوست و خیرخواه پاکستان را ایفا کردید و من به نمایندگی از مردم خود از شما تقدیر می‌کنم.

وی افزود: پاکستان و سریلانکا دوست نزدیک و با اعتماد یکدیگر هستند، ما قدردان نقش سریلانکا در توسعه و امنیت منطقه هستیم، امیدوارم پاکستان و سریلانکا به زودی از گرداب مشکلات اقتصادی فعلی خارج شوند.

در ادامه این گفتگوی تلفنی رانیل ویکر ماسینگه رئیس جمهور سریلانکا با تقدیر از پیام دوستانه نخست وزیر پاکستان آرزوی موفقیت و بهورزی را برای مردم و دولت پاکستان مسئلت کرد.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان دوست نزدیک ماست و کمک به دوستان وظیفه هر دوست است.

رئیس جمهور سریلانکا از تلاش‌ها و اقدامات نخست وزیر پاکستان در شرایط سخت اقتصادی کنونی تمجید نمود و امضای توافقنامه با صندوق بین‌المللی پول را به وی تبریک گفت.

گفتنی است در دیدار نخست وزیر پاکستان با مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، رئیس جمهور سریلانکا کمک صندوق بین‌المللی پول برای نجات اقتصاد پاکستان را مطالبه نموده بود.

وی در اظهارات خود گفت: سریلانکا به دلیل ورشکستگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد و پاکستان باید پیش از ورود به شرایط مشابه از آن نجات پیدا کند.

ارسال نظر

 
1