خبر فوری

 
سازمان ملل متحد: تحریک طالبان پاکستان بزرگترین گروه تروریستی در افغانستان
کد خبر :2103295568

14:55 1403/04/22


برچسب ها : ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, حمله انتحاری, حکومت طالبان افغانستان, خواجه محمد آصف, داعش, دولت طالبان افغانستان, سازمان ملل متحد, سید محسن نقوی, گروه القاعده, نظارت, وزیر دفاع پاکستان, وزیر کشور پاکستان,

در گزارش نظارتی سازمان ملل متحد آمده است: تی تی پی بزرگترین گروه تروریستی در افغانستان است که از حمایت عملیاتی و لجستیکی طالبان افغان و جناح های شبکه تروریستی القاعده برخوردار می باشد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | در گزارش نظارتی سازمان ملل متحد آمده است: سازمان ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP)، بزرگترین گروه تروریستی در افغانستان است که از حمایت عملیاتی و لجستیکی طالبان افغان و جناح های شبکه تروریستی القاعده برخوردار می باشد.

پانزدهمین گزارش تیم نظارت بر داعش، القاعده و طالبان که به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده است، از روابط نزدیک میان طالبان افغانستان و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان خبر می دهد و گفته است که حکومت طالبان افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را یک گروه تروریستی نمی داند.

این گزارش تعداد شبه نظامیان گروه ترویستی تی تی پی را حدود 6 هزار تا 6 هزار پانصد نفر تخمین زد و خاطرنشان کرد: تحریک طالبان پاکستان در حال حاضر بزرگترین گروه تروریستی است که تحت رژیم طالبان افغانستان از استقلال خاصی برخوردار است.

گزارش نظارتی سازمان ملل متحد مواضع اسلام آباد مبنی بر عدم تمایل کابل به اقدام علیه گروه های تروریستی که با پاکستان روبرو هستند را تایید می کند و این موضوع توسط مقاماتی همچون خواجه آصف وزیر دفاع و محسن نقوی وزیر کشور پاکستان بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

به گفته این گزارش، گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به فعالیت گسترده خود در افغانستان و انجام فعالیت های تروریستی علیه پاکستان ادامه می دهد و در این راستا از ظرفیت افغان ها نیز بهره می برد.

این گزارش که شامل داده‌های تا 28 مه است، می‌گوید: TTP حملات علیه پاکستان را تسریع کرده و از 573 عملیات در سال 2021 به 715 در سال 2022 و 1210 در سال 2023 رسانده است، در حالی که این روند در سال 2024 با قوت ادامه دارد.

این گزارش همچنین با ادعای اسلام آباد مبنی بر دست داشتن اتباع افغان در حملات تروریستی اخیر، از جمله در حمله انتحاری به خودروی حامل مهندسان چینی در منطقه بشام ایالت خیبر پختون خوا، مطابقت دارد.

گزارش نظارتی سازمان ملل متحد همچنین از نگرانی پاکستان مبنی بر اینکه تسلیحات ناتو، به ویژه آنهایی که دارای قابلیت دید در شب هستند، از زمان تسلط طالبان در اختیار گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان قرار گرفته است، حمایت می کند و این امر اجازه می دهد تا حملات تروریستی به پست های مرزی پاکستان افزایش یابد.

در گزارشی که ارائه شده، سوالاتی در مورد کم اهمیت جلوه دادن تهدید گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از سوی طالبان افغانستان مطرح شده است و حمایت موقت طالبان از این گروه را برجسته می کند.

درگیری در سپتامبر 2023 بین ارتش پاکستان و عناصر ستیزه جوی تی تی پی در این گزارش به عنوان بزرگ ترین حمله توسط تحریک طالبان پاکستان در سال گذشته ذکر شده است، زمانی که تعداد زیادی از عناصر تروریستی به دو پایگاه نظامی در شمال غربی چیترال حمله کردند و این حمله توسط گروه تروریستی القاعده نیز مورد حمایت قرار گرفت.

 

ارسال نظر

 
1