خبر فوری

 
 
دیدار خداحافظی سفیر ایران در اسلام آباد با رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :2103164173

15:34 1402/01/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, پایان ماموریت دیپلماتیک, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی,

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آستانه پایان مأموریت دیپلماتیک خود در پاکستان ظهر امروز با راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان این کشور دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آستانه پایان مأموریت دیپلماتیک خود در پاکستان ظهر امروز با راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان این کشور دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار دو طرف پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه، توسعه امنیت و ثبات منطقه‌ای و افزایش روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار پایان موفقیت آمیز مأموریت دیپلماتیک را به سید محمد علی حسینی سفیر پاکستان تبریک گفت و از نقش وی در تقویت بیش از پیش روابط دوستانه میان دو کشور تمجید نمود.

وی ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و دکتر رئیسی رئیس جمهوری ایران به دلیل حمایت مستمر از مسئله کشمیر، حمایت همه‌جانبه اسلام آباد از تهران در زمینه مسائل اساسی آن به ویژه در زمینه برجام را ابراز داشت.

رئیس پارلمان پاکستان در ادامه ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض را به سفیر ایران تبریک گفت.

وی با تأکید بر اهمیت روابط دوستانه و نزدیک پاکستان با ایران و عربستان سعودی، توافق میان دو کشور را گامی مثبت در جهت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و کمک به افزایش مشارکت میان کشورهای مسلمان برای مقابله با چالش‌های مشترک پیش روی جهان اسلام عنوان نمود.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار با اشاره به خطر مشترک تروریسم، بر عزم و تعهد خود برای مقابله با تروریسم از طریق تلاش‌های مشترک و مؤثر تأکید کردند. آنان همچنین سطح پیشرفت‌های صورت گرفته در روابط دوجانبه شامل دیدار مقامات عالی رتبه دو کشور و نیز گفتگوی تلفنی میان مقامات را رضایت بخش دانستند.

دو طرف همچنین نسبت به برگزاری نمایشگاه هنر ایرانی در پارلمان پاکستان شامل نمایش نسخ کمیاب خطی قرآن کریم و سایر اسناد مقدس توافق نمودند. این مراسم در راستای فعالیت‌های جشن طلایی پنجاه سالگی تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی پاکستان برگزار خواهد شد.

رئیس مجلس ملی پاکستان در پایان این دیدار از نقش پر رنگ و مؤثر سید محمد علی حسینی در تقویت روابط میان دو کشور تقدیر نمود و برای سفیر بعدی ایران در اسلام آباد آرزوی موفقیت نمود.

ارسال نظر

 
1