خبر فوری

 
بی ال اف: کشته شدن اسحاق به همراه همرزمانش در حمله انفجاری
کد خبر :2102574555

11:11 1402/05/18


برچسب ها : BLF, انفجار بمب کنار جاده ای, بالگتر, بلوچستان پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF اظهار داشت که در حمله انفجاری عضو مهم جوخه مرگ فعال در منطقه را هدف قرار دادیم.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF اظهار داشت که فدائیان بلوچ بعدازظهر 16 مرداد عملیات انفجار بمب کنار جاده ای در منطقه نلی واقع در بالگتر علیه نیروهای جوخه مرگ تحت پشتیبانی سازمان اطلاعاتی نظامی MI انجام دادند که درپی آن اسحاق فرزند یعقوب عضو مهم جوخه به همراه 6 تن از همراهانش به سزای منطقی خود رسیدند.

وی افزود: مجرمینی که در این حمله به سزای اعمال خود رسیدند شامل اسحاق فرزند یعقوب ساکن نلی بازار، ابراهیم فرند بدل ساکن نلی بازار، نظام دیدار فرزند واجداد ساکن نلی بازار، فدا حسین فرزند مومن ساکن نلی بازار، سرفراز فرزند بندو ساکن نلی بازار، سفر خان فرزند حیدر ساکن نلی بازار و قاسم فرزند عبدالحکیم ساکن پروم، می باشند.

بخوانید : کشته شدن هفت تن در اثر انفجار بمب در نزدیکی یک خودرو در ایالت بلوچستان پاکستان

سخنگو در ادامه با بیان اینکه گروه جوخه مرگ فوق الذکر تحت حمایت سازمان اطلاعات نظامی پاکستان به رهبری خالد فرزند یعقوب فعال بود، گفت: این گروه در مناطق بالگتر، کیلکور، کولواه، بلیده و دیگر مناطق اطراف در اقداماتی چون عملیات های نظامی، مانع تراشی در مقابل شبه نظامیان بلوچ، قتل و ربایش شهروندان غیرنظامی، ظلم علیه مردم و افعال شنیع اجتماعی دخیل بود.

وی اظهار داشت که اسحاق فرزند یعقوب، فرزند یعقوب مجرم ملی ای است که جبهه آزادی بخش بلوچستان در سال 2011 میلادی وی به همراه 11 تن از همرزمانش را هدف قرار داده بود. پس از کشته شدن او، نهادهای اطلاعاتی مخفی ارتش پاکستان از جمله سازمان اطلاعات نظامی MI دو پسر او به نام های خالد و اسحاق را با دستورکار مخالف مقاومت ملی بلوچ به رهبری خالد فعال کردند. باوجود هشدارهای مکرر بی ال اف، آنها از فعالیت های دشمنانه خود کناره گیری نکرده و ادامه دادند. نظام معروف به دیدار فرزند واجداد از جمله افراد کشته شده در این حمله، یک فدائی سابق و خارج شده از مقاومت ملی بلوچ می باشد که چند ماه قبل از سازمان جدا و به صفوف دشمن پیوسته بود.

در ادامه بیانیه آمده است که خالد فرزند یعقوب ریاست این جوخه را دارد که در فهرست اهداف ما قرار دارد و به هرحال وی را به سزای اعمال ضد ملی اش می رسانیم. خالد در منطقه تحت پشتیبانی چند شخصیت سیاسی است که ما به آنها هشدار می دهیم که از ارتکاب افعال مجرمانه دور باشند، مقاومت ما برای آزادی ملی است اگر کسی به دشمن کمک کند، بخشیده نخواهد شد.

سرگرد گهرام بلوچ در پایان افزود که به زودی ویدیوی این حمله در رسانه منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

 
1