خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی عید قربان را به رهبران کشور های مختلف تبریک گفت
کد خبر :209370220

10:36 1403/03/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, پاکستان و ترکیه, پاکستان و قزاقستان, پاکستان و مالزی, پاکستان و کویت, تماس تلفنی, تهران, رئیس جمهور ایران, رئیس جمهور ترکیه, رئیس جمهور قزاقستان, عید قربان, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر مالزی, نخست وزیر کویت,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی تماس های تلفنی، در گفتگو با رهبران کشور های کویت، ترکیه، مالزی، قزاقستان و ایران، عید قربان را به آنها تبریک گفت و بهترین آرزو ها را برای دولت و مردم این کشور ها ابراز داشت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی تماس های تلفنی، در گفتگو با رهبران کشور های کویت، ترکیه، مالزی، قزاقستان و ایران، عید قربان را به آنها تبریک گفت و بهترین آرزو ها را برای دولت و مردم این کشور ها ابراز داشت.

به گزارش بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری پاکستان: محمد شهباز شریف طی رایزنی تلفنی با شیخ احمد الله الاحمد الصباح نخست وزیر کویت، قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان، انور ابراهیم نخست وزیر مالزی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران، مسائل مربوط به مناسبات پاکستان با این کشور ها به طور ویژه تقویت آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نخست وزیر کویت

وی در گفتگو با همتای کویتی خود در مورد ارتقای سطح مناسبات دوطرفه از جمله در بخش های تجارت، سرمایه گذاری، انرژی و نیروی کار ماهر صحبت کرد.

مقامات دو کشور در این بین اهمیت مناسبات برادرانه میان دوکشور که مبتنی بر ارزش های مشترک مذهبی و فرهنگی و احترام متقابل می باشند،  را برجسته کردند.

 

رئیس جمهور قزاقستان

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور قزاقستان هم در گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید، بهترین آرزوها را برای یکدیگر ابراز کردند.

قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان تصدی مجدد محمد شهباز شریف برای دومین بار در سمت نخست وزیری پاکستان را تبریک گفت؛ طرفین ضمن ابراز اطمینان نسبت به روند مثبت روابط فی‌مابین، بر تمایل مشترک برای گسترش همکاری بین دو کشور تا حد توان خود به ویژه در تجارت و سرمایه گذاری تاکید کردند.

نخست وزیر از رئیس جمهور قزاقستان برای سفر رسمی به پاکستان دعوت به عمل آورد که رئیس جمهور قزاقستان با کمال میل آن را پذیرفت.

 

نخست وزیر مالزی

شهباز شریف طی گفتگو با انور ابراهیم نخست وزیر مالزی، ضمن تبریک و آرزوی بهترین ها برای دولت و مردم این کشور، به گفتگو در مورد مسائل دوجانبه پرداخت و بر لزوم تقویت مناسبات تجاری و سرمایه گذاری تاکید کرد.

محمد شهباز شریف طی صحبت در مورد بحران جاری در غزه، موضع اصولی مالزی به ریاست انور ابراهیم در خصوص آرمان فلسطین را مورد تمجید و ستایش قرار داد.

رهبران دوکشور در این بین توافق کردند تا ضمن افزایش تلاش ها برای آتش بس دائمی در غزه، نسبت به ارسال کمک های لازم به برادران بیگناه فلسطینی اطمینان حاصل کنند.

نخست وزیر پاکستان از انور ابراهیم بابت پذیرفتن دعوت سفر به اسلام‌آباد تشکر و قدردانی کرد.

 

رئیس جمهور ترکیه

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی عزم جزم خود برای مستحکم تر نمودن مناسبات دوکشور در حوزه های مختلف از جمله در بخش های گردشگری، دفاع، سرمایه گذاری و تجارت را ابراز کرده و نسبت به مسیر مثبت این روابط برادرانه و دوستانه، اظهار خوشحالی کردند.

مقامات دوکشور ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به تحولات فلسطین، بر جامعه بین المللی برای افزایش تلاش ها جهت خاتمه بخشیدن به مشکلات و رنج های کودکان بیگناه فلسطینی تاکید کردند. آنها همچنین توافق کردند تا برای مقابله با چالش های مشترک و منافع ملی کلیدی یکدیگر، به طور مشترک کار کنند.

محمد شهباز شریف در پایان از رئیس جمهور ترکیه برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

 

سرپرست ریاست جمهوری ایران

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران، ضمن تبریک عید قربان به دولت و مردم ایران، بر تعهد خود برای کار با عزم کامل برای دستیابی به همه اهداف همانطور که در سفر رئیس جمهور فقید ایران به پاکستان توافق شده بود، مجدداً تاکید کرد.

وی همچنین برای برگزاری انتخابات موفق ریاست جمهوری ایران بهترین آرزوها را اظهار کرد.

 

ارسال نظر

 
1