خبر فوری

 
 
تأکید رؤسای سنای پاکستان و مالزی بر حمایت از انتفاضه فلسطین
کد خبر :2089897031

11:07 1402/08/25


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و مالزی, رئیس مجلس سنای پاکستان, رژیم صهیونیستی, مسئله فلسطین, نشست مجازی, نوار غزه, ویدیو کنفرانس,

رؤسای مجالس سنای پاکستان و مالزی در گفتگو با یکدیگر بر حمایت از انتفاضه فلسطین در مجامع مختلف بین‌المللی و احقاق حقوق مردم بی گناه فلسطین تأکید کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رؤسای مجالس سنای پاکستان و مالزی در گفتگو با یکدیگر بر حمایت از انتفاضه فلسطین در مجامع مختلف بین‌المللی و احقاق حقوق مردم بی گناه فلسطین تأکید کردند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان روز چهارشنبه با وان جنیدی بن توانکو جعفر همتای مالزیایی خود به صورت ویدئو کنفرانس به رایزنی در خصوص روابط دوجانبه و امور مورد علاقه مشترک به ویژه مسئله فلسطین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سنجرانی در این نشست مجازی به تشریح اقدامات مجلس سنای پاکستان در قبال مسئله فلسطین پرداخت و گفت: مجلس سنا صدای فلسطین را به گوش جهانیان رسانده و یک بیانیه جامع و مؤثر در قبال مسئله فلسطین در مجلس سنا به تصویب رسیده است که در آن جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نقض گسترده حقوق بشر از سوی این رژیم علیه مردم فلسطین به شدت محکوم گردید.

رئیس مجلس سنای مالزی نیز ضمن تمجید از اقدامات صورت گرفته از سوی سنای پاکستان در قبال انتفاضه فلسطین، این موفقیت را به صادق سنجرانی تبریک گفت و افزود: پارلمان پاکستان در مقایسه با پارلمان دیگر کشورهای جهان مسئله فلسطین را بیش از دیگران به صورت مؤثر مطرح نموده است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی نشستی در مجلس سنای مالزی فراخوانده خواهد شد و در آن مسئله فلسطین به صورت جامع و همه جانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رؤسای مجالس سنای پاکستان و مالزی در ادامه این نشست مجازی اعلام داشتند جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر، در زمینه مسئله فلسطین با شکست سنگینی مواجه شده‌اند و وضعیت کنونی فلسطین می تاوند شرایط بحرانی خطرناکی را برای تمام جهان رقم بزند.

آنان افزودند: تداوم جنایت و ظلم در فلسطین به یک تراژدی انسانی تبدیل گشته است و جامعه جهانی برای متوقف نمودن جنایات رژیم صهیونیستی اقدامات و دستور کار جامعی را اتخاذ نمایند.

مقامات دو کشور همچنین نسبت به طرح مسئله فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه در هر مجمع مهم جهانی توافق نمودند.

در بخش دیگری از این نشست مقامات دو کشور به بررسی سطح روابط و همکاری‌های مشترک موجود دوجانبه پرداخته و بر لزوم توسعه روابط برادرانه و دیپلماتیک و تعاملات تجاری و سرمایه گذاری میان پاکستان و مالزی تأکید کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان در این گفتگو از همتای مالزیایی خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و رئیس مجلس سنای مالزی در پاسخ اعلام داشت در زمانی مناسب به پاکستان سفر خواهد کرد.

محمد صادق سنجرانی طی اظهاراتی ضمن محکوم نمودن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نقض گسترده و آشکار حقوق بشر در این منطقه اظهار داشت: حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به بیمارستان و مردم بی‌گناه و بی دفاع غزه جای تأمل برای جامعه جهانی دارد، حملات رژیم غاصب اسرائیل نقض آشکار قوانین و موازین بین‌المللی به شمار می‌رود، حملات ویرانگر به بیمارستان‌های غزه تمام دنیا را وحشت زده نموده است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید رویکرد دوگانه خود در قبال اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی و اطلاق تبعیض آمیز قوانین حقوق بشر به این اقدامات را کنار بگذارد، تأمین امنیت و حفظ جان مردم بی گناه نیازمند اتخاذ موضعی جدی، مستحکم و مشترک است و باید هرچه فوری تمامی گذرگاه‌های امن ممکن برای ارسال اقلام غذایی و دارو به مردم غزه بازگشایی گردد.

وی تصریح کرد: طبق قوانین بین‌المللی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در وضعیت جنگی در امان هستند و این اقدامات نقض صریح و بی رحمانه حقوق بشر تلقی می‌شود. هدف قرار دادن عامدانه شهروندان بی دفاع، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های غیر نظامی یک جنایت جنگی است که خوی وحشیانه رژیم صهیونیستی را افشا کرد.

ارسال نظر

 
1