خبر فوری

 
تأکید وزیر امور اقتصادی پاکستان بر عزم اسلام آباد برای ارتقای روابط با آلمان
کد خبر :2089305789

16:45 1402/01/02


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آلمان, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سردار ایاز صادق, سفیر آلمان, سیل زدگان, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار با سفیر آلمان در اسلام آباد بر عزم دولت پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه میان اسلام آباد و برلین تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار با سفیر آلمان در اسلام آباد بر عزم دولت پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه میان اسلام آباد و برلین تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، آلفرد گراناس سفیر آلمان در اسلام‌آباد روز چهارشنبه دوم فروردین ماه با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک و امور دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر آلمان اظهار داشت: پاکستان و آلمان دارای مناسبات دوستانه دیرینه هستند و دو کشور نسبت به ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه مصمم هستند.

وی از حمایت و همکاری متداوم دولت آلمان در جریان سیل سال گذشته در پاکستان تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه این دیدار آلفرد گراناس سفیر آلمان بر لزوم تحکیم روابط دوجانبه تأکید کرد و گفت: آلمان نه تنها بزرگ‌ترین شریک پاکستان در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود؛ بلکه یکی از مهم‌ترین کشورهایی است که در امدادرسانی به سیل زدگان سال 2022 پاکستان نقش داشت.

وی از رویکرد پاکستان در زمینه حفاظت از محیط زیست، استفاده بهینه از منابع طبیعی، انرژی پاک و حافظ محیط زیست تمجید نمود و گفت: تدوین چارچوب قانونی مثبت برای واردات خودروهای الکتریکی گامی بزرگ خواهد بود که می‌تواند وابستگی پاکستان به فرآورده‌های نفتی را کاهش دهد.

سردار ایاز صادق نیز در ادامه خاطرنشان کرد: دولت به صورت پویا در حال تلاش برای ترویج استفاده از انرژی خورشیدی، خودروهای الکتریکی و انرژی‌های تجدید پذیر در کشور است.

ارسال نظر

 
1