خبر فوری

 
امضای تفاهمنامه همکاری دریایی میان گاردهای ساحلی هند و فیلیپین
کد خبر :2089109600

12:32 1402/06/01


برچسب ها : تفاهمنامه, راجنات سینگ, روابط دوجانبه, فرمانده گارد ساحلی, نیروی دریایی هند, هند و فیلیپین, وزیر دفاع هند,

مدیرکل گارد ساحلی فیلیپین با راجنات سینگ وزیر دفاع و راکش پال مدیرکل گارد ساحلی هند دیدارهای جداگانه ای انجام داد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| طی دیدار هیئت گارد ساحلی فیلیپین PCG به ریاست دریابد ام ابوی مدیرکل گارد ساحلی با راکش پال مدیرکل گارد ساحلی هند در دهلی نو، تفاهمنامه ای جهت تقویت همکاری های دریایی امضاء شد.

گفتنی است در این دیدار در مورد طیف وسیعی از امور دریایی و همکاری متقابل تبادل نظر صورت گرفت. تفاهم نامه امضا شده به دنبال تقویت ارتباط حرفه ای بین دو گارد ساحلی در حوزه اجرای قانون دریایی (MLE)، جستجو و نجات دریایی (M-SAR) و پاسخ به آلودگی دریایی (MPR) است.

اجرای این تفاهم نامه همکاری های دریایی دوجانبه بین دو کشور را برای تضمین دریاهای امن، امن و پاک در منطقه تقویت خواهد کرد و اولین نشست دوجانبه بین هر دو آژانس دریایی نشان دهنده تعهد در تقویت پیوندهای حرفه ای با به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه ها، انجام تمرین های مشترک و افزایش همکاری های آموزشی است.

شایان ذکر است هیئت پنج نفره گارد ساحلی فیلیپین طی سفری 5 روزه از 29 مرداد لغایت 2 شهریور در هند حضور دارد و پیش از این مورخه 30 مرداد از گوا بازدید کرد. در این بازدید هیئت شاهد توانایی های عملیاتی کشتی ها و هواپیماهای گارد ساحلی هند بود. در جریان این بازدید، یک پرواز نمایشی مشتری با هلیکوپتر سبک پیشروی گارد ساحلی هند MK-III نیز در اختیار این هیئت قرار گرفت. نمایندگان همچنین از کشتی گارد ساحلی هند Sujeet ساخته شده توسط Goa Shipyard Limited بازدید کردند.

گفتنی است دریابد ام ابوی مدیرکل گارد ساحلی فیلیپین همچنین با راجنات سینگ وزیر دفاع هند نیز دیدار و پیرامون مسائل مرتبط رایزنی انجام داد.

ارسال نظر

 
1