خبر فوری

 
 
تقویت روابط نیروهای هوایی اسلام آباد و باکو درپی پیشنهاد آموزش عملیاتی توسط نیروی هوایی پاکستان
کد خبر :2089107552

11:05 1402/06/23


برچسب ها : آموزش نظامی, ارتشبد ظهیر احمد بابر, پاکستان و آذربایجان, خضر فرهادوف, سفیر آذربایجان, فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان, همکاری دفاعی, همکاری نظامی,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان در اسلام آباد روز چهارشنبه 22 شهریور با حضور در ستاد نیروی هوایی ارتش پاکستان با مارشال ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده نیروی هوایی دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خضر فرهادوف سفیر آذربایجان در اسلام آباد روز چهارشنبه 22 شهریور با حضور در ستاد نیروی هوایی ارتش پاکستان با مارشال ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده نیروی هوایی دیدار کرد.

در این بین به همراه امور مورد علاقه مشترک، تحولات منطقه ای، سناریوهای نوظهور ژئوپلیتیک، آموزش عملیاتی، عملیات چند طیفی و همکاری جامع در بخش های مشترک، در مورد موضوعات مختلفی گفتگو شد.

به گفته سخنگوی نیروی هوایی پاکستان، در این گفتگو فرمانده نیروی هوایی ضمن آگاه کردن میهمان ارجمند از چشم انداز استراتژیک خود برای نیروی هوایی پاکستان، بر اهمیت توسعه توانمندی های مربوط به بخش های هوایی، فضایی، سایبری و جنگ الکترونیک تاکید کرد.

مارشال ظهیر احمد با برجسته سازی روابط دیرینه دوستانه میان دو کشور پاکستان و آذربایجان، بیان داشت که روابط فیمابین بر پایه های تجربیات مشترک، مبانی دینی، فرهنگی و تاریخی پایدار استوار هستند و این مناسبات در خصوص تمامی جوانب صلح منطقه ای، امنیت و ثبات دارای هماهنگی می باشند. وی در ادامه با تاکید بر عزم خود برای ارتقای بیشتر همکاری های نظامی دوجانبه موجود بین دو کشور به ویژه در زمینه های آموزشی و هوانوردی دفاعی، در جریان بحث و گفتگو در خصوص برگزاری رزمایش هوایی که در آینده نزدیک در مرکز تعالی نیروی هوایی برگزار می‌شود، بر اهمیت رزمایش هوایی عملیاتی مشترک بین دو نیروی هوایی برای ارتقای آموزش مشترک و مقابله با چالش‌های امنیتی تاکید کرد.

رئیس نیروی هوایی پاکستان ضمن ارائه پیشنهاد برنامه های آموزشی جامع در خصوص آموزش مقدماتی و تاکتیکی پرسنل هوایی و زمینی نیروی هوایی آذربایجان برای ارتقای توان فنی و عملیات مشترک بین نیروهای هوایی دو کشور ، متعهد به داشتن همکاری کامل شد.

سفیر جمهوری آذربایجان و تیم وی علاقه شدید خود را به رزمایش هوایی بین المللی که توسط نیروی هوایی پاکستان با همه شاخه های نیروی هوایی برگزار می شود، ابراز داشته و گفتند: مهارت های مثال زدنی و تاریخی ارائه شده پرسنل نیروی هوایی پاکستان در هر شرایطی اعم از صلح و جنگ قابل ستایش است.

سفیر جمهوری آذربایجان همچنین از دستاوردهای قابل توجه نیروی هوایی پاکستان در ارتقای صنعت هوانوردی پویا و توسعه یافته در سطح محلی قدردانی کرد. وی همچنین گفت که مصمم است تا روابط قوی دیپلماتیک و دفاعی میان پاکستان و آذربایجان پیشگامی برای یک اتحاد قوی تر در آینده نزدیک خواهد بود. وی با اشاره به "پارک ملی علم و فناوری هوافضا"، رهبری پویای فرمانده هوایی را برای موفقیت این پروژه ستود و نسبت به این پروژه جدید برای ارتقای صنعت هوافضا در پاکستان ابراز علاقه عمیق کرد و به اهمیت این پروژه اذعان کرد.

ارسال نظر

 
1