خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و آذربایجان برای همکاری جهت تقویت اقدامات جهانی آب و هوا و مقاومت در برابر بلایا
کد خبر :2084812060

16:31 1403/01/18


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, خضر فرهادوف, سفیر آذربایجان, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان و اعزاز دار وزیر تغییرات اقلیمی و هماهنگی زیست محیطی پاکستان در دیدار دو جانبه برای همکاری جهت تقویت اقدامات جهانی آب و هوا و مقاومت در برابر بلایا توافق کردند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| خضر فرهادوف سفیر آذربایجان، امروز شنبه با اعزاز دار وزیر تغییرات اقلیمی و هماهنگی زیست محیطی پاکستان دیدار کرد و متعهد شد که به طور مشترک با پاکستان برای تقویت اقدامات اقلیمی جهانی و مقاومت در برابر بلایا همکاری کند.

به گزارش وزارتخانه پاکستان: در این دیدار سفیر بر روابط بسیار نزدیک و برادرانه آذربایجان و پاکستان که قدمت آن به قرن‌ها پیش می‌رسد، تاکید کرد و اظهار داشت: دستیابی به نتایج قابل توجه در نشست COP29 نیازمند تلاش مشترک همه ذینفعان از جمله کشورها، سازمان های بین المللی، موسسات مالی بین المللی و بخش خصوصی است.

فرهادوف در ادامه تاکید کرد که به دستور رئیس جمهور آذربایجان، سال 2024 به عنوان "سال همبستگی برای دنیای سبز" در جمهوری آذربایجان اعلام شده است و میزبانی و ریاست اجلاس COP تلاش‌های جمهوری آذربایجان در رسیدگی به تغییرات آب و هوایی را نه تنها در مقیاس ملی، بلکه در مقیاس منطقه‌ای و جهانی به رسمیت می‌شناسد.

اعزاز دار در نوبه خود روابط نزدیک بین مردم دو کشور را تایید کرد و خاطرنشان کرد که پاکستان متعهد به تقویت بیشتر روابط با آذربایجان می باشد.

ارسال نظر

 
1