خبر فوری

 
 
دیدار هیئت کمیته امور اروپای پارلمان دانمارک با رئیس مجلس هند در دهلی نو
کد خبر :207796398

16:35 1402/01/30


برچسب ها : دهلی نو, رئیس مجلس لوک سبها, روابط دوجانبه, هند و دانمارک,

هیئتی از کمیته پارلمان دانمارک برای اروپا به رهبری نیلز فلمینگ هانسون رئیس کمیته با اوم برلا رئیس مجلس سوک سابای هند دیدار کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| هیئتی از کمیته پارلمان دانمارک برای اروپا به رهبری نیلز فلمینگ هانسون رئیس کمیته با اوم برلا رئیس مجلس سوک سابای هند دیدار کرد.

اوم برلا در این نشست کشور هند را بزرگترین دموکراسی دنیا توصیف کرد و با بیان اینکه هند نیز مانند دانمارک یک دموکراسی پر جنب و جوش و قوی است، گفت : دو کشور از صلح، دموکراسی و حقوق بشر حمایت می کنند. تبادلات پارلمانی میان دو کشور هند و دانمارک امری ضروری است. وی پیشنهاد داد تا یک فرآیند گفتگوی رسمی بین هند و دانمارک ایجاد شود تا بتوان از دموکراسی یکدیگر درس گرفت و بهترین شیوه ها را به اشتراک گذاشت.

رئیس مجلس هند ضمن اشاره به سفر نخست وزیر دانمارک در سال 2021 میلادی به هند و سفر نخست وزیر هند در سال 2022 میلادی به دانمارک، بیان داشت که تبادلات این چنینی موجب تقویت روابط فیمابین شده است و مناسبات دو کشور انرژی جدیدی پیدا کرده اند.

وی با اشاره به آغاز مشارکت هند و دانمارک با عنوان همکاری استراتژیک سبز در سپتامبر 2020 میلادی، اظهار داشت: این مشارکت باعث بهبودی هماهنگی بین دوطرف شده است و امیدواریم این مشارکت در آینده موجب ارتقای تجارت و سرمایه گذاری دو جانبه خواهد شد.

او گفت: امروزه به این دلیل که هند 5مین اقتصاد بزرگ جهان است، امکانات زیادی برای ارتباط و همکاری دو کشور در زمینه های مورد علاقه متقابل مانند مسائل امنیتی جهانی و منطقه ای، روابط تجاری و اقتصادی، پژوهش و نوآوری و روابط قوی بین مردم دوکشور، وجود دارد. هند با شعار یک خانواده، یک زمین و آینده مشترک ریاست گروه G20 را برعهده گرفته است و مقابله هند با تغییرات اقلیمی کل جهان را به عنوان یک خانواده متحد خواهد کرد.

اوم برلا در ادامه گفتگو ابراز امیدواری کرد که تعهد دانمارک و هند به ارزش های دموکراتیک منجر به مشارکت قوی تر در مجمع بین المللی شود. وی به هیئت دانمارکی اعلام کرد که هند در حاشیه اجلاس گروه جی20 در آینده نزدیک، نشست پی20 را نیز برگزار خواهد کرد که در آن علاوه بر کشورهای دعوت شده در G20، روسای دیگر کشورها نیز شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1