خبر فوری

 
 
پنجمین رویداد ترور تنها طی 2 هفته گذشته؛ کشته شدن یک رهبر محلی توسط عناصر ناشناس در باجور پاکستان
کد خبر :2075345954

14:44 1402/08/18


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, ایالت خیبر پختون خوا, تیراندازی, داعش, داعش خراسان, دولت اسلامی عراق و شام, شهرستان باجور, گروه تروریستی لشکر طیبه,

در اثر تیراندازی عناصر ناشناس در شهرستان قبایلی نشین آژانس باجور ایالت خیبر پختون خوا یک رهبر محلی سرشناس کشته شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در اثر تیراندازی عناصر ناشناس در شهرستان قبایلی نشین آژانس باجور ایالت خیبر پختون خوا یک رهبر محلی سرشناس کشته شد.

به گزارش منابع آگاه، تاجر و رهبر سرشناس محلی به نام اکرام خان امروز پنجشنبه در حین عزیمت به مسجد برای ادای نماز ظهر توسط عناصر مسلح ناشناس هدف حمله قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.

در حالی که برخی از منابع پاکستانی اکرم خان را یک تاجر سرشناس محلی معرفی نموده‌اند؛ اما برخی دیگر از منابع از وی با نام فرمانده اکرم خان ملقب به اکرم غازی یاد کرده‌اند که مسئولیت جذب و پذیرش نیرو در گروه تروریستی لشکر طیبه را بر عهده داشت و با طالبان افغانستان نیز در ارتباط بود.

بخوانید: ترور عالم دینی برجسته اهل تسنن توسط افراد مسلح ناشناس در شهرستان باجور

لازم به ذکر است ترور هدفمند شخصیت‌های مذهبی و رهبران محلی در شهرستان آژانس باجور و دیگر شهرستان‌های ایالت خیبر پختون خوا از چندین ماه گذشته ادامه دارد که مسئولیت عمده این حملات را گروه تروریستی داعش خراسان(ISKP) وابسته به دولت اسلامی عراق و شام(ISIS) بر عهده گرفته است.

گفتنی است این پنجمین حادثه ترور در ایالت خیبر پختون خوا ظرف مدت دو هفته گذشته است.

بخوانید: داعش خراسان: یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان را در باجور به قتل رساندیم

تکمیلی:

گروه تروریستی داعش خراسان(ISKP) وابسته به دولت اسلامی عراق و شام(ISIS) طی بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

این گروه تروریستی در بیانیه خود اعلام داشت: سربازان خلافت یک عضو طالبان به نام اکرم خان را در منطقه عنایت کلی شهرستان باجور به وسیله اسلحه کلت هدف قرار دادند که منجر به هلاکت وی شد.

 

ارسال نظر

 
1