خبر فوری

 
عزم جزم پاکستان و چین بر گسترش تعاملات تجاری
کد خبر :2074559483

13:05 1403/03/16


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پیک, پکن, روابط پاکستان و چین, روابط تجاری, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در رأس یک هیئت عالی رتبه برای سفری پنج روزه وارد چین شد و با دبیر حزب کمیته شهرداری شنژن دیدار کرد.


پکن: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در رأس یک هیئت عالی رتبه برای سفری پنج روزه وارد چین شد و با منگ فنلی دبیر حزب کمیته شهرداری شنژن و معاون دبیر حزب کمیته استانی گوانگ دونگ دیدار کرد.

در این نشست شهباز شریف خاطرنشان کرد: روابط عمیق بین پاکستان و چین با تعامل و گفتگوی مکرر در سطح رهبری، ارتباطات مردمی، تبادلات فرهنگی و آموزشی مشخص می شود.

وی رشد اقتصادی چشمگیر و روحیه نوآورانه مثال زدنی استان گوانگ دونگ را ستود و شهر شنژن را به عنوان دروازه تجاری برای ارتباطات بازرگانی چین با پاکستان نامید.

دو طرف با تاکید مجدد بر شراکت همکاری راهبردی همه‌جانبه بین پاکستان و چین، بر لزوم بررسی فرصت ها برای افزایش همکاری بین پاکستان و استان گوانگ دونگ به‌ویژه تحت پروژه سی پیک CPEC توافق کردند.

نخست وزیر پاکستان و دبیر حزب کمیته شهرداری شنژن بر اهمیت ارتباطات و تبادلات قوی بین دانشمندان، مبتکران و تجار برای استفاده از ظرفیت واقعی برای افزایش مشارکت در علم و فناوری، نوآوری و همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور تأکید نمودند.

آنها همچنین اذعان داشتند که کنفرانس تجاری پاکستان و چین، می تواند سهم مهمی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش شاخه رسانه ای دفتر نخست وزیر پاکستان: در کنفرانس تجاری پاکستان در شهر شنژن مرکز فناوری چین، 32 سند همکاری در زمینه‌های مختلف بین بخش ‌های خصوصی پاکستان و چین به امضا رسید. این امضا به دنبال جلسات بین بازرگانان پاکستانی و همتایان چینی آنها صورت گرفته است.

ارسال نظر

 
1