خبر فوری

 
افشای ارتباط میان عناصر تروریستی در پاکستان و افراط گرایان در ایران
کد خبر :2074100473

18:35 1402/10/29


برچسب ها : ایران, پاکستان و ایران, حمله انتحاری, دستگیری, دولت هند, سازمان اطلاعات هند, گروه های تروریستی, کراچی,

رئیس اداره مبارزه با تروریسم گفته است که تار و پود افراط گرایان درگیر در تروریسم در پاکستان با گروه های تروریستی ضد پاکستان در ایران مرتبط است که توسط آژانس اطلاعات هند (RAW) اداره می شود.


کراچی: به گزارش راز نیوز | راجا عمر خطاب، رئیس اداره مبارزه با تروریسم گفته است که تار و پود افراط گرایان درگیر در تروریسم در پاکستان، به ویژه در کراچی، با گروه های تروریستی ضد پاکستان در ایران مرتبط است که توسط آژانس اطلاعات هند (RAW) اداره می شود.
به گزارش داون نیوز، راجا عمر خطاب، مسئول اداره مبارزه با تروریسم گفت: تار و پود تروریست های دستگیر شده در گذشته با گروه های تروریستی ضد پاکستانی در ایران مرتبط است، و BLA ضد پاکستانی، جماعت جدایی طلب بلوچ، لیاری گنگوار و عوامل راو در ایران وجود دارند.
وی مدعی شد که تروریست های تحت تعقیب پاکستان نیز در حال حاضر در ایران مخفی شده اند.
وی گفت: تروریست های دخیل در قتل دیپلمات یک کشور اسلامی در کراچی، 12 سال است در ایران هستند.
در جریان بررسی تلفن های همراه کشف شده از تروریست های کشته شده در حمله به کنسولگری چین، مشخص شد که تروریست ها آخرین بار با همکاران خود در دو کشور از جمله ایران تماس گرفته بودند۔
راجا عمر خطاب در ادامه گفت که تروریست های دخیل در حمله به بورس کراچی به مدت 2 سال در ایران مخفی شده بودند، و برای این حمله از آنجا آمده بودند، در حالی که داد بخش، تروریست عامل حمله انتحاری در دانشگاه کراچی،از پاکستان به ایران گریخت و مخفی شد و با کمک اطلاعات ایران با بشیر زیب در افغانستان ملاقات کرد.
وی گفت: تروریسم فرقه ای و تامین مالی تروریست ها در کراچی ارتباط مستقیمی با دشمنان پاکستان در ایران دارد.

 

ارسال نظر

 
1