خبر فوری

 
 
پژوهشگر رسانه دیلی کلیم: آزادی برخی از زندانیان از جمله عمران ریاض خان درپی نامه عذر خواهی عمران خان از هیئت حاکمه نظامی
کد خبر :2073710476

18:10 1402/07/03


برچسب ها : PTI, افراد ربوده شده, حزب تحریک انصاف پاکستان, روزنامه نگار, عمران خان, عمران ریاض خان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

عمران ریاض خان روزنامه نگار ربوده شده پاکستانی پس از 4 ماه اسارت آزاد شد. از طرفی سید کامران نقوی پژوهشگر رسانه دیلی کلیم این آزادی و بسیاری از آزادی های دیگر را نتیجه عذر خواهی کتبی عمران خان از هیئت حاکمه نظامی عنوان کرده است.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| عمران ریاض روزنامه نگار و تحلیلگر برجسته پاکستانی که به دلیل انتقاد از هیئت حاکمه نظامی کشور ساعت 23 شب 11 مه-21 اردیبهشت از مقابل زندان سیالکوت توسط لباس شخصی های نقابدار ربوده شده بود، پس از چهار ماه اسارت در سرویس های امنیتی صبح امروز آزاد شده و به خانه خود بازگشته است.

خانواده عمران ریاض خان اظهار داشتند که وی صبح امروز توسط مامور پلیس مقابل درب منزل تحویل داده شده است و همچنین نیروی پلیس رسیدی را برای امضاء دریافت فرد مفقود شده را به خانواده داده است.

علی اشفاق وکیل پرونده عمران ریاض ضمن تایید این خبر بیان داشت که اما تاکنون مشخص نشده است که عمران ریاض این مدت را کجا و در چه وضعیتی گذرانده است.

وی در ادامه تصریح داشت که من به مدت 3 ساعت با او دیدار کرده ام و اوضاع جسمی و ذهنی عمران ریاض مناسب نیست. او ضربه روحی خورده و در چهار ماه اسارت وزن زیادی کم کرده است. او درحال حاضر نمی تواند به درستی صحبت کند و حتی در تکمیل جملات نیز با مشکل مواجه شده است.

گفتنی است عمران ریاض خان در گذشته مجری برنامه های شبکه های مختلف تلویزیونی بوده و به دلیل محتوای برنامه هایش از محبوبیت زیادی در محافل حزب تحریک انصاف PTI برخوردار بود.

از طرفی سید کامران نقوی فعال شبکه های اجتماعی و پژوهشگر رسانه دیلی کلیم می گوید که حزب تحریک انصاف روز گذشته (یکشنبه 2 مهر) اعلام کرده است که به همراه صنم جاوید، ضمانت 9 تن از زنان دستگیر شده این حزب مورد پذیرش واقع شده و به زودی آنها آزاد خواهند شد .

سید کامران نقوی تصریح داشت که از آزادی فرخ آفریدی برادر شهریار آفریدی گرفته تا آزادی صبح امروز عمران ریاض خان، این اقدامات در پاسخ به نامه عذر خواهی عمران خان که از سه روز گذشته در فضای مجازی درحال انتشار است، می باشد. امروز همچنین عمران خان از زندان اتک به زندان معروف راولپندی به نام ادیاله منتقل شده است. اینها این تصور کلی را ایجاد می کند که پس از پاک شدن ابرهای دستگیری، باد سرد آزادی وزیده است.

وی در ادامه بیان داشت که عمران خان زانو زد، عذرخواهی جبران شد، عمران خان در انتخابات شرکت نمی کند، شعله ور شدن ها و فحاشی ها نادید گرفته شد. عمران خان پس از آزادی دیگر آن عمران خان سابق نخواهد بود بلکه یک شهروند سالخورده ای خواهد بود که در دایره شهروندی خود به زندگی معمولی اش ادامه خواهد داد.

براساس متن نامه به تاریخ 1 مهر: با شنیدن رحلت پسر کم سن عباد فاروق از رهبران حزب، بسیار غمگین شدم و در این غم با خانواده آن ابراز همبستگی می کنم، خداوند به خانواده صبر عنایت کند. بسیاری از اعضای ارشد و پیروان حزب تحریک انصاف درپی حادثه 9 مه در زندان ها هستند، به نظر من این حادثه نباید رخ می داد اما متاسفانه شد آنچه که نباید رخ داد. من به عنوان رئیس حزب از نیروهای مسلح و مردم پاکستان عذر خواهی می کنم و از جناب فرمانده ارتش درخواست دارم تا در مجازات زندانیان حادثه 9 مه تخفیف دهد. متعهد می شوم هیچ یک از اعضای حزب در آینده، قانون را بازیچه خود قرار ندهند.

ارسال نظر

 
1