خبر فوری

 
 
توافق نخست وزیر موقت پاکستان و سید ابراهیم رئیسی بر گسترش مناسبات و تعاملات دوجانبه
کد خبر :2072200731

12:53 1402/06/29


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, انوار الحق کاکر, پاکستان و ایران, پاکستان و سازمان ملل متحد, دولت موقت, دیدار, رئیس جمهور ایران, گفتگو, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، مقامات دو کشور موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش همکاری و روابط میان پاکستان و ایران به ویژه در حوزه افزایش همکاری انتقال انرژی در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این دیدار، انوار الحق کاکر با اشاره به روابط نزدیک برادرانه میان دو کشور همسایه، بر عزم و اراده قوی پاکستان در راستای تقویت و تعمیق بیشتر این روابط به ویژه در بخش همکاری اقتصادی تاکید کرد.

وی در ادامه سیاست اول همسایگان دولت ابراهیم رئیسی را همسو با دیدگاه پاکستان دانست و گفت: ابتکارات دیگر از جمله گشایش اخیر بازارهای مرزی نه تنها به توسعه اقتصادی مناطق مرزی کمک می کند، بلکه موجب بهبودی وضعیت مردم هر دو کشور خواهد شد.

نخست وزیر موقت پاکستان همچنین بر ضرورت استفاده هر دو کشور از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود برای پیشبرد اهداف مشترک صلح و رفاه منطقه ای و ارتقای ارتباط منطقه ای تاکید کرد.

رئیس ‌جمهور ایران در این دیدار با بیان اینکه تغییرات بین‌المللی هیچ تأثیری بر روابط خوب ایران و پاکستان نمی‌گذارد، از مرز مشترک میان دو کشور به‌عنوان فرصت یاد کرد و گفت: از نگاه ایران، مرز با کشور همسایه پاکستانی فرصتی برای گسترش تبادلات تجاری و توسعه مناطق مرزی است.

در همین حال، انوار الحق کاکر نیز با ابراز تأسف از حجم پایین روابط تجاری دو کشور به ‌رغم وجود ظرفیت ‌های عظیم در ایران و پاکستان، از عزم کشورش برای ارتقای سطح همکاری ‌ها با جمهوری اسلامی ایران از طریق گسترش مبادلات تجاری و ایجاد راه ‌های مواصلاتی جدید خبر داد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان، بر ضرورت حفظ امنیت مرزهای دو کشور تأکید کرد و گفت: مردم ایران باید از همسایگی با پاکستان احساس امنیت و آسودگی داشته باشند.

در پایان نیز، دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد: روابط پاکستان و ایران شامل تبادل منظم هیئت های بلندپایه ، اجماع در مورد مسائل کلیدی منطقه ای و جهانی و همکاری قوی در همه زمینه های مورد علاقه دوجانبه است.

ارسال نظر

 
1