خبر فوری

 
 

پیشاور: به گزارش راز نیوز| اتاق‌های بازرگانی مشهد و سرحد پاکستان یک سند یادداشت تفاهم برای توسعه همکاری های تجاری را به امضا رساندند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی که روز گذشته در محل اتاق بازرگانی سرحد در شهر پیشاور ایالت خیبر پختون خوا برگزار گردید اتاق بازرگانی و صنایع سرحد پاکستان و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد یک سند یادداشت تفاهم توسعه همکاری را امضا نمودند.

هدف از این توافقنامه توسعه تجارت میان پاکستان و ایران، ارتقای همکاری های دوجانبه از طریق اقدامات مشترک در زمینه‌های علمی، فنی و تحقیقاتی است.

این سند یادداشت تفاهم توسط محمد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد و حامد رضا قمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور به نمایندگی مهندس غلام حسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی مشهد به صورت رسمی در محل اتاق بازرگانی سرحد به امضا رسید.

در این مراسم شاهد حسین، اعجاز خان آفریدی نایب رئیسان اتاق بازرگانی سرحد، حسین ملکی  معاون و وابسته تجاری سرکنسولگری ایران در پیشاور و دیگر مقامات کنسولگری ایران حضور داشتند.

این یادداشت تفاهم علاوه بر کمک به بهبود روابط تجاری میان پاکستان و ایران، به نزدیک‌تر شدن جوامع تجاری دو کشور مسلمان به یکدیگر، استفاده از تجارب یکدیگر، برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینار و کنفرانس‌ها با همکاری سفارت خانه‌های دو کشور کمک خواهد کرد.

محمد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی سرحد امضای این توافقنامه را نقطه عطفی در توسعه روابط تجاری میان پاکستان و ایران عنوان نمود و افزود: دو کشور برادر و مسلمان ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه روابط تجاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: تحت تفاهم‌نامه صورت گرفته تلاش‌هایی جهت بهبود روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور صورت خواهد گرفت. نزدیک‌تر کردن جوامع تجاری پاکستان و ایران به یکدیگر نه تنها به توسعه تجارت متقابل کمک خواهد نمود؛ بلکه مشکلات پیش روی جوامع تجاری دو کشور با نشست‌های مشترک بررسی و از طریق مراجع ذیربط مورد پیگیری واقع خواهد شد که می‌تواند به رفع سریع این مشکلات نیز کمک نماید.

رئیس اتاق بازرگانی سرحد در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: توسعه روابط تجاری مشترک با ایران و کشورهای منطقه‌ای امری ضروری در شرایط کنونی است، انجام اقدامات در سطوح دولتی برای رفع موانع موجود در مسیر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه ضروری است.

ارسال نظر

 
1