خبر فوری

 
تداوم درگیری ها در پاراچنار پاکستان با چراغ سبز دولت/ افزایش شمار شهدا به 33 نفر
کد خبر :2068691618

12:01 1403/05/08


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت خیبر پختون خوا, پاراچنار, پلیس خیبر پختون خوا, تبادل آتش, درگیری مسلحانه, شهرستان کرم, شیعه, شیعیان پاکستان, نیروهای اف سی پاکستان, نیروهای سپاه مرزی پاکستان,

درگیری ها و تبادل آتش میان تروریست های تکفیری و شیعیان غیور پاراچنار پس از گذشت 6 روز همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از 30 نفر از شیعیان پاراچناری در نتیجه حمله تروریست های تکفیری به شهادت رسیدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| درگیری ها و تبادل آتش میان تروریست های تکفیری و شیعیان غیور پاراچنار پس از گذشت 6 روز همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از 30 نفر از شیعیان پاراچناری در نتیجه حمله تروریست های تکفیری به شهادت رسیدند.

مهندس حمید حسین نماینده مردم پاراچنار در مجلس ملی پاکستان ضمن اعلام تداوم درگیری ها در منطقه شیعه نشین پاراچنار اظهار داشت: در نتیجه این درگیری ها تاکنون بیش از 30 تن از مبارزان شیعه به شهادت رسیده و 145 تن دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود: هرگونه رفت و آمد در جاده پیشاور به پاراچنار نیز مسدود شده است و همین امر منجر به کاهش ذخایر داروها در بیمارستان ها و داروخانه ها شده است.

علی هادی عرفانی نماینده مردم پاراچنار در مجلس محلی ایالت خیبر پختون خوا نیز ضمن انتقاد از ناتوانی دولت و نهادهای امنیتی در اجرای آتش بس در منطقه گفت: دولت باید اقدامات فوری خود برای آتش بس و پایان درگیری ها را به کار بندد.

از سوی دیگر منابع آگاه محلی خبر می دهند که این درگیری ها با چراغ سبز دولت، ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان صورت می گیرد و تروریست های تکفیری از پشتیبانی میدانی و تسلیحاتی نیروهای مسلح پاکستان به ویژه نیروهای سپاه مرزی و ارتش برخوردارند.

 

تصاویر منتشر شده از خمپاره های شلیک شده به سمت مناطق شیعه نشین این ادعای منابع آگاه مبنی بر نقش نیروهای مسلح پاکستان در حمله علیه شیعیان را تایید می کند، در این تصاویر می توان به وضوح مشاهده کرد خمپاره های شلیک شده به سمت روستای بغدی پاراچنار متعلق به نیروهای مسلح پاکستان هستند.

 

در پست منتشر شده در شبکه اجتماعی توییتر مشاهده می شود که تروریست های تکفیری با نصب بلندگو بر روی خودروها به گشت زنی در کوچه ها مشغول بوده و در آن از مردم و جوانان برای مشارکت در جنگ علیه شیعیان دعوت می کنند.

تروریست های تکفیری با کافر خواندن شیعیان و با اشاره به اهانت آنها به اصحاب پیامبر(ص) فتوای واجب بودن جهاد علیه شیعیان را صادر کردند.

تمامی این اقدامات در حالی صورت می گیرد که پلیس، نهادهای امنیتی و مقامات محلی هیچ واکنشی به آن نداشته اند و تاکنون هیچ اقدام قانونی علیه مخربان امنیت و دعوت کنندگان به مبارزه صورت نگرفته است.

 

همچنین در یک فایل صوتی منتشر شده منتسب به تروریست های تکفیری، فردی با زبان پشتو اعلام می کند: این اعلام برای اهالی مسوزئی، پاره چمکنی، علی شیر زئی، بنگش، مینگل و غیره است، به تمامی این 6 قبیله اعلام می گردد که شیعیان تصمیم گرفته اند که اجساد خود را از بوشهره با خود به همراه ببرند، اکنون اعلام می شود که نشست اهل سنت و الجماعت برگزار شد و در آن تصمیم گرفته شد که تمامی این 6 قبیله پیش از عصر امروز در منطقه مورد نظر حضور یابند، ان شاء الله ما از همه درخواست می کنیم که پیش از عصر امروز خود را برسانند، ان شاء الله امروز ما به مناطق(شیعه نشین) بالش خیل، سنگینه، برم زئی و سمیر عباس حمله خواهیم کرد. چرا؟ زیرا این شیعیان دشمنان اصحاب گرامی ما هستند و پس از اصحاب آنها دشمنان خود ما هستند. ان شاء الله یا شهرستان کُرم از وجود اینها خالی می شود و یا از وجود ما.

این تصمیم آخر ما برای تمامی کودکان، جوانان و بزرگان است که همین امروز از خانه های خود خارج شوید، این شهادت است، از شهادت دوری نکنید، همه برای شهادت خارج شوید، خود را شهید کنید تا حوری های بهشتی را کسب کنید.

ارسال نظر

 
1