خبر فوری

 
 
آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و دومینیکا
کد خبر :205961795

15:08 1402/11/20


برچسب ها : پاکستان و دومینیکا, پاکستان و سازمان ملل متحد, تغییرات اقلیمی, دیپلماتیک, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد, نیویورک,

پاکستان و دومینیکا (کشوری جزیره ای در دریای کارائیب) طی مراسمی که در دفتر نمایندگی پاکستان در سازمان ملل متحد برگزار شد، روابط دیپلماتیک خود را آغاز نمودند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | پاکستان و دومینیکا (کشوری جزیره ای در دریای کارائیب) طی مراسمی که در دفتر نمایندگی پاکستان در سازمان ملل متحد برگزار شد، روابط دیپلماتیک خود را آغاز نمودند.

فیلبر آرون نماینده دائم دومینیکا در سازمان ملل متحد و منیر اکرم همتای پاکستانی خود، بیانیه مشترکی را برای رسمی کردن روابط بین دو کشور امضا کردند.

در این مراسم، نماینده دیپلماتیک پاکستان اظهار داشت: هر دو کشور در برابر تغییرات اقلیمی که به عنوان یک چالش مشترک جهانی ظهور کرده است، آسیب پذیر هستند.

وی ضمن تأکید بر مبارزه با تأثیرات تغییرات آب و هوایی، افزود: پاکستان علیرغم اینکه هیچ گونه دخالتی در تغییرات اقلیمی نداشته، با این حال در میان ده کشور اول تحت تأثیر گرمایش جهانی قرار دارد.

منیر اکرم در پایان سخنان خود بیان کرد: برقراری روابط رسمی بین دو ملت، تضمین کننده یک رابطه اساسی و همکاری دوجانبه خواهد بود.

در ادامه فیلبر آرون از میزبانی هیئت پاکستانی در برگزاری این مراسم تشکر کرد و گفت: رسمی شدن روابط دوجانبه، راه های همکاری میان دو کشور به ویژه در زمینه های ورزش و تغییرات اقلیمی را هموار می سازد.

وی همچنین از دولت و مردم پاکستان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با پاکستان به صورت دوجانبه و در مجامع چند جانبه برای ارتقا تفاهم و منافع متقابل، همکاری نزدیک داشته باشد.

ارسال نظر

 
1