خبر فوری

 
پاکستان در حال ارزیابی اخبار تجاوزات اخیر اسرائیل به ایران است
کد خبر :2056998122

18:55 1403/01/31


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, ایران و اسرائیل, پاکستان و آمریکا, پاکستان و هند, جامو و کشمیر, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, ممتاز زهرا بلوچ, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه هند,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: گزارش های رسانه ای مبنی بر تجاوزات اسرائیل به ایران به دست ما رسیده است که در حال بررسی و ارزیابی این موضوع هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود در اسلام آباد اعلام کرد: گزارش های رسانه ای مبنی بر تجاوزات اسرائیل به ایران به دست ما رسیده است که در حال بررسی و ارزیابی این موضوع هستیم.

وی ضمن ابراز تأسف از وتوی روز گذشته در سازمان ملل متحد درباره موضوع فلسطین توسط آمریکا، افزود: ما از تصمیم آمریکا برای وتوی پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متأسفیم. اعطای عضویت در سازمان ملل به فلسطین، ملتی که 75 سال ظلم را تحمل کرده است، به منزله تأیید حق ذاتی آنها برای تعیین سرنوشت است و لحظه ای از عدالت تاریخی را رقم می زند. مردم فلسطین مستحق این حق هستند که در یک کشور مستقل در داخل مرزهای ایجاد شده در 4 ژوئن 1967 به پایتختی قدس زندگی کنند.

سخنگو خاطر نشان کرد که اسرائیل به جای پایبندی به قوانین بین المللی، آشکارا آن را نقض می کند.

ممتاز زهرا بلوچ همچنین به نقض قوانین بین المللی توسط هند در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر اشاره کرد و گفت: کشمیری ها حق دارند بر اساس آزادی های مذهبی خود زندگی کنند.

وی در ادامه از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه هند ابراز نگرانی کرد و افزود: اظهارات وزیر امور خارجه هند نقض قوانین بین المللی است، دیپلمات ها باید از اظهارات غیرقانونی خودداری کنند.

وی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: هند در سال 1948 موضوع کشمیر را به سازمان ملل برد و به همین دلیل هیچ کس نمی تواند وعده های هند به پاکستان و کشمیری ها در سازمان ملل متحد را انکار کند.

به نقل از ایرنا، حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم سیاوش میهن‌دوست گفت: این صدا، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

 

ارسال نظر

 
1