خبر فوری

 

کابل: به گزارش راز نیوز | مولانا فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام ظهر امروز برای سفری چهار روزه وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

مولانا فضل الرحمن که با دستور حکومت پاکستان و به دعوت از رهبر طالبان افغانستان به کابل سفر کرده قرار است به بررسی موضوعات مختلف همچون حملات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، مسائل امنیتی در منطقه و پناهندگی غیرقانونی اتباع افغانی، بپردازد.

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پس از رسیدن به کابل با مولانا عبد الکبیر معاون سیاسی نخست وزیر امارت اسلامی (طالبان افغانستان) دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه و دیگر اعضای حکومت طالبان از جمله مولوی عبد الطیف منصور حضور داشتند.

مولانا فضل الرحمن در ابتدای سخنان خود به اشتراکات دو کشور اسلامی اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات موجود میان پاکستان و افغانستان بایستی از طریق گفتگو و مذاکره حل شود و هر دو کشور باید در زمینه‌های مختلف همکاری‌های متقابل را بررسی نمایند.

وی همچنین موضع خود را در خصوص اخراج پناهندگان غیرقانونی افغانستانی بیان کرد و گفت: بنده با تصمیم اخراج پناهندگان غیرقانونی افغانستانی از پاکستان مخالفت کردم، زیرا هر دو کشور منافع مشترکی دارند و هدف ما استفاده از روابط موجود و مشترک میان دو کشور است.

در همین حال، مولانا عبد الکبیر معاون سیاسی نخست وزیر امارت اسلامی (طالبان افغانستان) ضمن استقبال از مولانا فضل الرحمن رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان و هیئت همراه در کابل، ابراز امیدواری کرد که سفر مولانا فضل الرحمن به کابل در تقویت روابط میان افغانستان و پاکستان و رفع سوءتفاهم ها مؤثر باشد.

وی از رفتار خوب پاکستان با مهاجرین افغان و کمک به آنها در جریان جنگ با شوروی ابراز تشکر و قدردانی کرد و افزود: هیچ کس اجازه ندارد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند و امارت اسلامی خواستار روابط خوب با همه کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان بر اساس احترام متقابل است.

مولانا عبد الکبیر در ادامه سخنان خود به هیئت پاکستانی اطمینان داد که از سرزمین افغانستان به کسی آسیبی نمی‌رسد و بهتر است با کنار گذاشتن ادعاها و تبلیغات رسانه‌ای، از حقایق صحبت کنیم.

وی همچنین در پایان سخنان خود خواستار ارائه تسهیلات لازم به پناهندگان افغان از سوی حاکمیت پاکستان شد.

در ادامه نیز امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان در مورد وضعیت اقتصادی، سیاسی و امنیتی افغانستان به هیئت پاکستانی توضیحاتی را ارائه داد.

در پایان این نشست، مقامات دو کشور بر احیای روابط و حل مشکلات میانت پاکستان و افغانستان تأکید کردند.

ارسال نظر

 
1