خبر فوری

 
مجمع نظامی پاکستان نسبت به اتهامات احزاب سیاسی در خصوص تخلفات انتخاباتی ابراز تاسف کرد
کد خبر :2055948015

09:39 1402/12/16


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان, نشست فرماندهان, نیروهای مسلح پاکستان,

در 263مین نشست فرماندهان ارتش پاکستان گفته شد که برخی بخش های کوچک سیاسی و رسانه ها، به ویژه رسانه های اجتماعی، نیروهای مسلح را با اتهامات غیرقابل اثبات مداخله (در انتخابات)، مورد توهین قرار می دهند که بسیار تاسف آور است.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| 263مین نشست فرماندهان سپاه های ارتش پاکستان روز سه شنبه 15 اسفند در ستاد فرماندهی کل ارتش GHQ در راولپندی به ریاست ژنرال ارتشبد عاصم منیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR، شرکت کنندگان به فداکاری های شهدا، از جمله افسران و سربازان نیروهای مسلح، نهادهای انتظامی و شهروندانی که جان خود را برای تامین امنیت و ثبات در پاکستان اهدا کرده اند، ادای احترام کردند.

مجمع تصمیم گرفت که نیروهای مسلح با تمامی عناصر و نیروهایی که پیرو خط مشی دشمن به دنبال ناامن سازی پاکستان بوده و هرگونه اقدام تروریستی انجام داده اند و یا در این اقدامات نقش تسهیل کننده را ایفا کرده اند، با دستان آهنین برخورد خواهند کرد.

ارتشبد عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان به فرماندهان دستور داد تا به تحکیم دستاوردهای تلاش ها علیه تروریسم و ستیزه جویی ادامه دهند.

به گفته گزارش، این انجمن نسبت به ادامه سرکوب کشمیری ها در جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند ابراز نگرانی و ضمن محکوم کردن نقض بی وقفه حقوق بشر توسط هند، تاکید کرد که پاکستان به حمایت سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی کشمیری ها در همه سطوح ادامه خواهد داد.

این مجمع همچنین همبستگی کامل خود را با مردم فلسطین اعلام و نقض جدی حقوق بشر و جنایات جنگی در غزه را هم محکوم کرد. ژنرال عاصم منیر اظهار داشت: مردم فلسطین از حمایت بی چون و چرای دیپلماتیک، اخلاقی و سیاسی ملت پاکستان برخوردارند و ما به حمایت از مواضع اصولی برادرانمان برای حل پایدار مسئله فلسطین ادامه خواهیم داد.

این مجمع از تلاش های اداره مدنی، سازمان های مجری قانون و نیروهای امنیتی برای ارائه کمک های همه جانبه در طول انتخابات عمومی در پرتو دستورالعمل های کمیسیون انتخابات پاکستان برای ایجاد یک محیط امن و مطمئن برای روند انتخابات، علیرغم وجود مشکلات بسیار، قدردانی کرد.

در این نشست گفته شد که نیروهای مسلح هرگونه همکاری لازم را انجام داده و محیط امنی را برای برگزاری انتخابات فراهم کردند درحالیکه هیچ نقشی با روند انتخابات نداشتند. در ادامه ضمن ابراز تاسف نسبت به آنچه را که اتهامات از سوی برخی احزاب سیاسی کوچک و رسانه ها، خوانده شد، گفتند: برخی بخش های کوچک سیاسی و رسانه ها، به ویژه رسانه های اجتماعی، نیروهای مسلح را با اتهامات غیرقابل اثبات مداخله، مورد توهین قرار می دهند که بسیار تاسف آور است. مایه تاسف است که به جای تمرکز بر مسائل واقعی مانند حکمرانی خوب، بهبود اقتصادی، ثبات سیاسی و رفاه عمومی، تمام تمرکز چنین عناصری بر ایجاد بی‌ثباتی و عدم اطمینان سیاسی از طریق تلاش برای قربانی کردن دیگران برای شکست‌های خود است.

این مجمع تاکید کرد که به جای توسل به لفاظی های غیرقانونی و غیراخلاقی سیاسی بی اساس و طغیان های عاطفی، مراحل قانونی مناسب با شواهد و مدارک دنبال شود.

در ادامه گزارش روابط عمومی آمده است که این نشست قویا معتقد است که تثبیت دموکراتیک، راه رشد و پیشبرد کشور است.

این کنفرانس بیان داشت که رهبری نظامی از طیف کامل چالش‌ها و تهدیدها آگاه بوده و «متعهد به مسئولیت‌های مقرر در قانون اساسی با حمایت مردم مقاوم پاکستان است». در راستای عزم نخست وزیر، مجمع متعهد می شود که برنامه ریزان، محرکان و عاملان و هتک حرمت کنندگان به یادمان های شهدا و مهاجمان به تأسیسات نظامی در نهم ماه مه، یقیناً طبق احکام مربوط به قانون و قانون اساسی محاکمه شوند. تلاش های بدخواهانه برای ایجاد تحریف، سردرگمی و اطلاعات نادرست کاملاً بیهوده بود و تنها بخشی از یک کمپین سازماندهی شده است که برای منافع محدود سیاسی به راه انداخته شد تا فعالیت های منفور صورت گرفته را محو کند.

ارسال نظر

 
1