خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان با احضار معاون سفارت افغانستان در وزارت خارجه به شدت به حمله گسترده عناصر تروریستی به منطقه مسکونی متعلق به ارتش پاکستان در شهرستان بنون ایالت خیبر پختون خوا که منجر به کشته شدن دست کم 8 نظامی و زخمی شدن 140 تن دیگر شد، اعتراض کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، پاکستان به دلیل حمله به منطقه مسکونی متعلق به ارتش پاکستان در شهرستان بنون ایالت خیبر پختون خوا، نامه اعتراضی به افغانستان صادر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: معاون سفیر افغانستان از سوی وزارت امور خارجه پاکستان احضار و نامه اعتراضی به وی داده شده است.

وی افزود: این حمله تروریستی توسط گروه حافظ گل بهادر یکی از شاخه های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مستقر در افغانستان انجام شد، در این حمله تروریستی 8 تن از نیروهای امنیتی جان باخته و تعداد زیادی زخمی شدند.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان از دولت موقت افغانستان می‌خواهد که این رویداد را به طور کامل بررسی کند و بایستی علیه کسانی که مسئول این حمله تروریستی هستند اقدامات فوری و مؤثر صورت گیرد و همچنین حکومت موقت افغانستان باید برای جلوگیری از استفاده از خاک خود علیه پاکستان اقدامات مهمی را اتخاذ کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: پاکستان نگرانی شدید خود را در مورد سازمان های تروریستی در افغانستان بار دیگر تکرار می کند، چنین حملاتی برخلاف روابط برادرانه میان دو کشور است، حمله به منطقه مسکونی متعلق به ارتش پاکستان در شهرستان بنون یادآور تهدید جدی تروریسم برای صلح و امنیت منطقه است.

در این حمله 10 عنصر تروریستی اقدام به یورش به داخل محوطه پادگان نمودند که درگیری میان طرفین را آغاز کرد که در نتیجه آن تمامی 10 مهاجم به درک واصل شدند،

 

ارسال نظر

 
1