خبر فوری

 
مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه محور گفتگوی سفیر امارات و رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :2053157088

15:40 1402/12/28


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, پاکستان و امارات متحده عربی, حمد عبید الزعابی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر امارات متحده عربی, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

سفیر امارات متحده عربی و رئیس جمهور پاکستان در دیدار امروز خود پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات سیاسی امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر امارات متحده عربی و رئیس جمهور پاکستان در دیدار امروز خود پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات سیاسی امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق اعلام دبیرخانه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری پاکستان، حمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد امروز دوشنبه با آصف علی زرداری رئیس جمهور جدید پاکستان در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و سطح همکاری های موجود میان دو کشور در زمینه های گوناگون بحث و گفتگو نمودند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان طی سخنانی در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری ها در زمینه هایی همچون توسعه منابع انسانی، تغییرات اقلیمی، انرژی های تجدید پذیر، تجارت اقتصاد و صنعت هوانوردی تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود آغاز پروازهای اقتصادی با هواپیمای ایرباس A380 و گسترش صنعت هوانوردی میان دو کشور را خواستار شد و گفت: گسترش همکاری ها در زمینه هوانوردی به ایجاد تسهیلات برای شهروندان پاکستانی مقیم امارات متحده عربی کمک خواهد نمود.

وی با دعوت از فعالان عرصه صنعت امارات متحده عربی برای حضور و مشارکت در بخش های مختلف صنعتی پاکستان اظهار داشت: تجار اماراتی می توانند در بخش های مختلف پاکستان همچون بازار سهام، جنگل های حرا، فناوری اطلاعات، دامداری و کشاورزی سرمایه گذاری نمایند.

وی همچنین از آغاز پروژه های پوشش کانال به منظور کنترل هدر رفت آب و افزایش سطح تولیدات کشاورزی توسط پاکستان خبر داد و همکاری امارات متحده عربی را در این زمینه خواستار شد.

زرداری تصریح کرد: تغییرات اقلیمی باعث شده است موضوع امنیت غذایی مورد تهدید واقع شود.

در ادامه این دیدار حمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی بر عزم دولت متبوع خود برای همکاری با اسلام آباد در جهت دستیابی به ثبات و توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: پاکستان و امارات متحده عربی باید روابط فعلی خود را به همکاری راهبردی تغییر دهند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به دیپلماسی اقتصادی عنوان داشت: شرکت های بزرگ اماراتی خواهان مشارکت و سرمایه گذاری در عرصه های مختلف صنعتی پاکستان هستند.

وی همچنین با اشاره به میزبانی امارات متحده عربی از کنفرانس اخیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست افزود: امارات متحده عربی مبلغ 100 میلیون دلار برای صندوق «زیان و ضرر» متعهد شده است، این صندوق به کشورهای آسیب پذیر به منظور مقابله با پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی کمک خواهد کرد، پاکستان نیز می تواند از محل بودجه این صندوق برای کاهش پیامدهای تغییرات اقلیمی بهره مند گردد.

وی انتخاب دوباره آصف علی زرداری به عنوان رئیس جمهور پاکستان را به وی تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت، سلامتی و تندرستی نمود.

 

ارسال نظر

 
1