خبر فوری

 
 

کابل: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه پاکستانی به سرپرستی خواجه محمد آصف وزیر دفاع این کشور در جریان سفر به افغانستان با ملا عبدالغنی معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در رأس هیئت بلندپایه شامل سپهبد ندیم انجم رئیس سازمان اطلاعات پاکستان، محمد صادق خان نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و دکتر اسد مجید خان معاون وزیر خارجه این کشور امروز چهارشنبه به کابل سفر کرده است.

هیئت بلندپایه پاکستانی در نخستین روز از سفر خود به افغانستان با ملا عبدالغنی برادر نخست وزیر دولت موقت طالبان دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله توسعه روابط تجاری، منطقه ای و همکاری های اقتصادی میان پاکستان و افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گقته سخنگوی دولت افغانستان، ملا عبدالغنی معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان ضمن خوشامدگویی به هیئت میهمان، بر ضرورت پایداری روابط صمیمانه میان دو کشور تاکید کرد و گفت: افغانستان خواهان گسترش روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان می باشد.

وی در ادامه گفتگو با خواجه محمد آصف، مسائل اقتصادی و امنیتی را یک مسئله جدا ناپذیر عنوان کرد و افزود: پاکستان باید شهروندان افغانستانی را از زندان های خود آزاد نماید.

ملا عبدالغنی خواستار فراهم نمودن امکانات لازم برای مسافران در مرزهای تورخم و اسپین بولدک شد و اذعان کرد: پاکستان بایستی تسهیلات ویژه ای برای انتقال بیماران اورژانسی فراهم سازد.

در پایان این نشست، خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان به معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان از حل مسائل در این کشور اطمینان حاصل کرد و گفت: تمامی وزارتخانه ها و نهادهای ذی نفع در پاکستان جهت حل این مسائل در کمترین زمان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

گفتنی است مناقشات مرزی میان اسلام آباد و کابل، فعالیت تحریک طالبان پاکستان و حملات این گروه تروریستی از داخل خاک افغانستان علیه نیروهای امنیتی پاکستان از جمله موضوعات مورد بحث در جریان این دیدار خواهد بود.

لازم به ذکر است مناقشات مرزی میان نیروهای دو کشور که منجر به تعطیلی گذرگاه‌های مرزی می‌شود طی ماه‌های اخیر تشدید یافته است.

ارسال نظر

 
1