خبر فوری

 
"عربستان سعودی برای سرمایه‌گذاری در بخش ‌های زیربنایی و معدنی پاکستان برنامه ‌ریزی کرده است"
کد خبر :2040416422

11:35 1403/07/19


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, امضای توافقنامه, پاکستان و عربستان سعودی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دو جانبه, سرمایه گذاری, هیئت عربستانی, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی در دیدار با رئیس جمهور پاکستان با اعلام این خبر که کشورش برای سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی و معدنی پاکستان برنامه ریزی کرده است، از امضای 25 تفاهمنامه میان دو کشور طی حضور خود در اسلام‌آباد خبر داد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| در جریان دیدار شیخ خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان، توافقی برای تعمیق بیشتر مراودات اقتصادی میان دو کشور انجام گرفت.

هیئت عالی رتبه عربستان سعودی به رهبری وزیر سرمایه گذاری این کشور روز پنجشنبه با آصف علی زرداری در کاخ ریاست جمهوری اسلام‌آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور پاکستان با ابراز تمایل به قراردادن مناسبات میان دو کشور در مسیر مشارکت اقتصادی و راهبردی طولانی مدت، تاکید کرد که اینگونه همکاری موجب نزدیکتر شدن دو کشور می شود.

وی در گفتگو با هیئت پادشاهی عربستان سعودی، روابط دیرینه و آزمایش شده بین پاکستان و عربستان سعودی را برجسته کرد و گفت: پاکستان احترام ویژه ای برای شاه سلمان و ولیعهد محمد بن سلمان خادمین حرمین شریفین قائل است .

آصف علی زرداری با تاکید بر تعهد تزلزل ناپذیر پاکستان برای همبستگی با عربستان سعودی، از پیشرفت چشمگیر عربستان سعودی در چارچوب چشم انداز 2030 بسیار تعریف کرد و حمایت مستمر این پادشاهی از پاکستان در زمان های پر چالش را مورد قدردانی قرار داد.

خالد بن عبدالعزیز الفالح گفت که عربستان سعودی اهمیت جغرافیایی استراتژیک پاکستان و پتانسیل منابع طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر آن را به رسمیت می شناسد.

وی گفت: عربستان سعودی برای سرمایه‌گذاری در بخش ‌های زیربنایی و معدنی پاکستان برنامه ‌ریزی کرده است و در این راستا، هیئت 25 موافقت ‌نامه در بخش ‌های مختلف امضا خواهد کرد که همکاری ‌های اقتصادی بین دو کشور برادر را تقویت می‌کند.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه ها دوران جدیدی از همکاری های اقتصادی دو کشور را رقم بزند.

در ادامه تبادل نظر، دو طرف بر افزایش همکاری ها در حوزه های کشاورزی و فناوری اطلاعات نیز تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1