خبر فوری

 
طرح خرابکارانه سوء قصد به رهبران ارشد دو حزب بزرگ سیاسی پاکستان نافرجام ماند
کد خبر :2040088779

13:56 1402/10/22


برچسب ها : (حزب جمعیت علمای اسلام (ف, ایالت خیبر پختون خوا, بمبگذار انتحاری, پیشاور, حزب ملی مردمی, داعش, داعش خراسان, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری تروریست ها, دولت اسلامی عراق و شام,

دایره مبارزه با تروریسم ایالت خیبر پختون خوا از دستگیری دو عضو وابسته به گروه تروریستی داعش که در حال طرح ریزی عملیات تروریستی برای سوء قصد به رهبران جمعیت علمای اسلام(ف) و حزب ملی مردمی بودند خبر داد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم ایالت خیبر پختون خوا از دستگیری دو عضو وابسته به گروه تروریستی داعش که در حال طرح ریزی عملیات تروریستی برای سوء قصد به رهبران جمعیت علمای اسلام(ف) و حزب ملی مردمی بودند خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نجم الحسنین لیاقت مسئول بخش عملیات دایره مبارزه با تروریسم طی نشست خبری در مقر فرماندهی این دایره از دستگیری دو عضو گروه تروریستی داعش خبر داد و افزود: دو عامل انتحاری داعش که در افغانستان آموزش‌های مرتبط با اقدامات تروریستی را فرا دیده‌اند دستگیر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این دو تروریست قصد داشتند فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام(ف) و ایمل ولی خان رهبر حزب ملی مردمی(ANP) را هدف عملیات تروریستی خود قرار دهند که با عملیات به هنگام اطلاعاتی سی تی دی دستگیر شدند.

وی گفت: به دنبال اعتراف تروریست‌های دستگیر شده 2 جلیقه انفجاری به همراه 3 عدد نارنجک و یک قبضه اسلحه کشف و ضبط گردید.

نجم الحسنین لیاقت در تشریح جزئیات بیشتر این عملیات تصریح کرد: یکی از تروریست‌های انتحاری به نام عادل خان از منطقه متنی میره شهر پیشاور دستگیر شد و پس از اعترافات وی دیگر همدست او به نام طاهر خان نیز از منطقه اچینی مورد بازداشت قرار گرفت.

وی افزود: تروریست‌های دستگیر شده عملیات شناسایی مفتی محمود از رهبران ارشد جمعیت علمای اسلام را نیز تکمیل کرده بودند. این تروریست‌ها عضو داعش خراسان بوده و در پکتیا افغانستان آموزش عملیات انتحاری را فرا گرفته‌اند.

ارسال نظر

 
1