خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و چین برای کار مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق
کد خبر :2040086965

10:05 1403/07/01


برچسب ها : پاکستان و چین, روابط دو جانبه, سید محسن نقوی, هیئت چینی, وزیر کشور پاکستان,

پاکستان و چین روز شنبه برای کار مشترک در حوزه های مبارزه با تروریسم، مدیریت مرزی، و مقابله با قاچاق مواد مخدر، اسلحه و دیگر کالاهای غیرقانونی توافق کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و چین روز شنبه برای کار مشترک در حوزه های مبارزه با تروریسم، مدیریت مرزی، و مقابله با قاچاق مواد مخدر، اسلحه و دیگر کالاهای غیرقانونی توافق کردند.

روز گذشته هیئت چینی شامل معاون کمیته امور پارلمانی و حقوقی سین کیانگ، مدیرکل اجرایی پلیس و معاون آکادمی پلیس سین کیانگ به سرپرستی چن مینگو وزیر امور سیاسی و حقوقی چین با سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار به همراه امور مرتبط با منافع مشترک، در خصوص سین کیانگ بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

در این بین خرم آغا علی معاون وزیر کشور، وقاص علی محمود دبیر ویژه و نذر محمد بزدار دستیار وزیر پاکستان هم حضور داشتند.

طرفین در ادامه این نشست در زمینه رزمایش و تمرینات مشترک نیرو های پلیس و نیمه نظامی گلگیت بلتستان و سین کیانگ، همچنین آموزش افسران پلیس گلگیت بلتستان در آکادمی پلیس سین کیانگ توافق کردند.

دو طرف همچنین توافق کردند که به زودی هیئتی پاکستانی به ریاست معاون وزیر کشور پاکستان از سین کیانگ بازدید خواهد کرد.

محسن نقوی اظهار کرد: استان سین کیانگ نه تنها در روابط میان دو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بلکه مرزی به طول 600 کیلومتر نیز با پاکستان دارد.

وی افزود: پروژه کریدور اقتصادی سی پیک هم از سین کیانگ عبور می کند؛ ما به دنبال خاتمه کامل قاچاق مواد مخدر، اسلحه و دیگر کالاهای غیرقانونی هستیم .

وزیر چین با ابراز تمایل به ارتقای بیشتر مناسبات همه جانبه با پاکستان، گفت: تروریسم یک مشکل مشترک است و سین کیانگ چندین سال است که با آن مواجه می باشد.

وی خاطر نشان کرد که پاکستان می تواند از تجربیات سین کیانگ در حوزه مبارزه با تروریسم بهره مند شود.

ارسال نظر

 
1