خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی استرالیا با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان
کد خبر :2039627856

10:31 1402/02/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و استرالیا, ریاض حسین پیرزاده, وزیر فدرال حقوق بشر, کمیساریای عالی استرالیا,

نیل هاکنز کمیساریای عالی استرالیا در اسلام آباد روز سه شنبه با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیل هاکنز کمیساریای عالی استرالیا در اسلام آباد روز سه شنبه با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزیر حقوق بشر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به کمیساریای عالی استرالیا بر اهمیت مناسبات دوجانبه دوستانه دیرینه و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره توسعه روابط و ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش و تجارت و به ویژه در بخش حقوق بشر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق بیانیه مطبوعاتی وزارت حقوق بشر پاکستان، ریاض حسین پیرزاده در این دیدار گزارشی از وضعیت کنونی حقوق بشر در پاکستان را به کمیساریای عالی استرالیا ارائه داد و گفت: ما با رهنمودهای نهادهای مختلف بین‌المللی و کشورهای دوست از جمله استرالیا پیشرفت‌های خوبی در زمینه حقوق بشر داشته‌ایم.

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی دولت و اصلاحات در سیاست گذاری در جهت بهبود وضعیت حقوق بشر در پاکستان از جمله تمرکز ویژه بر روی زنان، کودکان، معلولان و افراد دو جنسه پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: ارتش پاکستان در مناطق مرزی کشور بسیار هوشیار است، مناطقی که در گذشته عناصر تروریستی مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده بودند؛ اما اکنون با نظارت سخت‌گیرانه و تغییر در رویکرد نسبت به عناصر تروریستی و اشرار وضعیت در این مناطق در حال کنترل است.

وزیر حقوق بشر پاکستان افزود: ما همواره از توصیه‌ها و پیشنهادات کشورهای دوست خود استقبال کرده‌ایم و متعهد به اجرای تمامی مسئولیت‌های بین‌المللی در زمینه حقوق بشر هستیم.

وی در ادامه این دیدار از همکاری‌های دولت استرالیا در زمینه امدادرسانی به سیل زدگان و بازسازی مناطق آسیب دیده تقدیر نمود.

ریاض حسین پیرزاده همچنین تجدید نظر در تغییرات صورت گرفته در زمینه ضوابط و قوانین مربوط به اخذ روادید تحصیلی استرالیا برای دانشجویان پاکستانی را خواستار شد.

در ادامه این دیدار نیل هاکنز کمیساریای عالی استرالیا ضمن تبریک عید سعید فطر به تشریح روابط عمیق دوستانه میان پاکستان و استرالیا پرداخت و گفت: پاکستان در هفتمین ردیف از فهرست کشورهای دریافت کننده روادید و بورسیه تحصیلی استرالیا قرار دارد و هرساله سهمیه اختصاصی برای این کشورها افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و دانشجویان پاکستانی مقیم استرالیا نقش ویژه‌ای در تعمیق روابط دو کشور ایفا می‌کنند.

کمیساریای عالی استرالیا همچنین وزیر فدرال پاکستان را از نگرانی‌های خود درباره برخی از امور حقوق بشر در پاکستان آگاه ساخت و گفت: استرالیا همواره در کنار پاکستان برای مقابله با این چالش‌ها حضور خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1