خبر فوری

 
 
کشته شدن 6 عضو ارتش آزادی بخش بلوچ در بمباران جنگنده های پاکستانی در هرنائی
کد خبر :2039367192

13:50 1403/07/10


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ایالت بلوچستان, بمباران هوایی, جنگنده, حمله هوایی, گروه های مسلح بلوچ, هرنائی,

در پی بمباران منطقه ای در شهرستان هرنائی ایالت بلوچستان توسط جنگنده های پاکستانی 6 تن از شبه نظامیان وابسته به ارتش آزادی بخش بلوچ کشته شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در پی بمباران منطقه ای در شهرستان هرنائی ایالت بلوچستان توسط جنگنده های پاکستانی 6 تن از شبه نظامیان وابسته به ارتش آزادی بخش بلوچ کشته شدند.

طبق جزئیات منتشر شده، جنگنده های پاکستانی حوالی ساعت 4 صبح پنجشنبه 22 شهریور ماه مخفیگاه های ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) واقع در منطقه کوهستانی علی خان تل را هدف حملات خود قرار دادند که در نتیجه آن 6 عضو گروه تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ کشته شدند.

آزاد بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ نیز طی بیانیه ای وقوع حمله هوایی توسط جنگنده های پاکستانی را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است: حوالی ساعت 4 بامداد 12 سپتامبر 2024(22 شهریور) نیروی هوایی پاکستان با استفاده از پهپادهای شناسایی و جنگنده ها مبارزان بی ال ای را منطقه علی خان تل هرنایی با استفاده بمب های متعدد و سنگین نشانه گرفتند، ما به 6 مبارز شهید در این بمباران درود می فرستیم.

پس از این حمله دشمن ناجوانمرد و فاقد ارزش های اخلاقی اقدام به هتک حرمت اجساد مبارزان شهید نمود و با استفاده از بالگردهای نظامی خود اعضای جسمانی شهدا را با خود بردند.

در نتیجه بمباران جنگنده ها، فدایی شفو سمالانی ملقب به تادین، فدایی صمد خان چلگری مری ملقب به دوستین، فدایی محمد گل مری ملقب به وحید بلوچ، فدایی غلام قادر مری ملقب به انجیر بلوچ، فدایی عبید بلوچ ملقب به فدا، فدایی تاج محمد چلگری مری ملقب به بابل به شهادت رسیدند.

سخنگوی بی ال ای افزود: شهید غلام قادر مری ملقب به انجیر بلوچ اهل منطقه نساو جبر بود، وی در سال 2014 میلادی به عضویت سازمان درآمد و پس از انجام وظیفه به مدت 7 سال در کاهان، بمبور و دیگر مناطق حومه، از 3 سال گذشته در جبهه بولان به مبارزه پرداخت. وی فرماندهی مبارزان در حال گشت در منطقه هرنایی را بر عهده داشت.

وی از اعضای خانواده ای است که نسل در نسل برای نهضت ملی بلوچ جان فشانی کرده اند، پیش از او 3 تن از برادران وی به نام های شهید نادی جمیل مری، شهید کوودا شادی خان مری و شهید صعبت خان مری از طریق بستر بی ال ای در راه مبارزه برای آزادی به شهادت رسیدند. سازمان ما قدردان توانمندی ها، تلاش و مبارزه بی نظیر 10 ساله وی است.

شهید شفو سمالانی ملقب به تادین بلوچ اهل منطقه غربو بولان بود، وی فعالیت مبارزاتی خود در سال 2016 میلادی را از طریق بستر بی ال ای آغاز نمود و در این مدت 8 سال در جبهه های مختلف نبرد با ثبات قدم به خدمت به ملت پرداخت، وی همواره به عنوان یک مبارز سخت کوش و مخلص به یاد خواهد ماند.

شهید محمد گل مری ملقب به وحید بلوچ اهل منطقه چمالنگ برگ بود، وی پسر عموی شهیدان فدائیی درویش مری، چاکر بولانی و گل محمد بود، خانواده وی به دلیل ظلم و جنایت های حاکمیت دشمن از 20 سال گذشته در تبعید اجباری به سر می برند. وی از 3 سال گذشته در حال انجام وظیفه با شجاعت و دلیری تمام بود.

شهید بید بلوچ فرزند محمد امین ملقب به فدا اهل منطقه پانوان گوادر بود، وی در ماه مارس سال جاری به عضویت جبهه بولان درآمد، وی توانست در مدت بسیار کوتاهی با مهارت، علاقه و تلاش های بی وقفه خود را به عنوان یک مبارز جدی و خوب نشان دهد.

شهید تاج محمد چلگری مری ملقب به بابل اهل پل کودی بولان بود. وی از 3 سال گذشته در جبهه بولان در حال انجام خدمت بود، خانواده وی به دلیل اقدامات حاکمیت اشغالگر در خارج از کشور سکونت دارند. برادر وی شهید کماندو نادر مری معروف به گوندو و شهید لعل محمد چلگری از اعضای خانواده بزرگی هستند که جملگی 9 شهید را در این راه قربان کرده اند، سازمان ما قدردان جان فشانی وی و اعضای خانواده او هستند.

شهید صمد خان چلگری مری ملقب به دوستی بلوچ اهل غربو بولان بود، وی از 1.5 سال گذشته از طریق بستر بی ال ای در حال انجام خدمات ملی بود. وی همیشه به عنوان یک مبارز مخلص، شجاع و سخت کوش در یادها باقی خواهد ماند.

آزاد بلوچ در پایان این بیانیه گفت: بی ال ای با خون شهدای خود برای ادامه این مبارزه تا زمان آزادی کامل بلوچستان عهد می ورزد.

ارسال نظر

 
1