خبر فوری

 
 
فرماندار ایالت پنجاب: خواستار گسترش بیشتر همکاری در بخش بهداشت با ترکیه هستیم
کد خبر :2039302218

14:05 1402/07/17


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, روابط دوجانبه, سرکنسول ترکیه, فرماندار ایالت پنجاب, محمد بلیغ الرحمن,

درمیش باشتو سرکنسول جدید ترکیه در لاهور با محمد بلیغ الرحمن فرماندار ایالت پنجاب دیدار کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| درمیش باشتو سرکنسول جدید ترکیه در لاهور با محمد بلیغ الرحمن فرماندار ایالت پنجاب دیدار کرد.

فرماندار ضمن استقبال از سرکنسول جدید و آرزوی موفقیت برای وی، ترکیه را کشور برادر پاکستان توصیف کرد و افزود: دو کشور دارای مناسبات عمیق دیرینه می باشند. وی با تاکید بر تبادل زیاد هیئت های تجاری و آموزشی میان دو کشور، تبادل هیئت های مردمی را موجب تقویت بخش های گردشگری و تجارت عنوان کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از شهروندان پاکستانی با هدف گردشگری به ترکیه سفر می کنند. تعداد زیادی از دانشجویان پاکستانی نیز در دانشگاه های ترکیه ای مشغول به تحصیل می باشند. فرصت های قابل توجهی جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران ترکیه ای در پاکستان وجود دارد.

بلیغ الرحمن در ادامه صحبت های خود، کمک ترکیه برای سیل زدگان در سال گذشته میلادی را مورد قدردانی قرار داد و گفت: مردم و دولت پاکستان نیز برای کمک به برادران و خواهران زلزله زده ترکیه، شتافتند.

وی با ابراز تمایل به گسترش بیشتر همکاری در بخش بهداشت با ترکیه، بیان کرد که بیمارستان پیشرفته رجب طیب اردوغان که با حمایت ترکیه در مظفر گر تاسیس شده است، خدمات سلامت و بهداشت با کیفیتی را در اختیار مردم قرار می دهد.

سرکنسول جدید ترکیه، پاکستان را خانه دوم خود خواند و گفت: شرکت های ترکیه ای مشتاق به سرمایه گذاری در پاکستان هستند. تسهیل صدور روادید برای دانشجویان و بازرگانان پاکستانی در اولویت قرار دارد.

ارسال نظر

 
1