خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی اندونزی برای مذاکرات پیرامون توافقنامه تجارت آزاد با پاکستان
کد خبر :2036644644

15:46 1403/06/21


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و اندونزی, تجارت, روابط دو جانبه, سرمایه گذاری,

کاردار سفارت اندونزی طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام‌آباد اظهار داشت که اندونزی آماده مذاکرات درباره توافقنامه تجارت آزاد (FTA) با پاکستان است که این توافقنامه فرصت ‌های جدید را ایجاد و حجم تجارت را افزایش می دهد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| رحمت هندیارتا کوسوما کاردار سفارت اندونزی روز چهارشنبه گفت که اندونزی آماده مذاکره درباره توافقنامه تجارت آزاد (FTA) با پاکستان است که این توافقنامه فرصت ‌های جدید را ایجاد و حجم تجارت را افزایش می دهد.

وی اظهار کرد که به منظور کاهش شکاف تجاری بین اندونزی و پاکستان، جامعه تجاری و اتاق های بازرگانی از هر دو طرف باید تعامل و ارتقای یکپارچگی اقتصادی و تجاری دوجانبه را داشته باشند. وی همچنین بر تبادل منظم هیئت های تجاری و آگاهی از بازار توسط اتاق های دو طرف تاکید کرد.

کاردار سفارت اندونزی این اظهارات را امروز در بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام‌آباد ICCI و در دیدار با احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق اظهار داشت.

کوسوما بر اهمیت استفاده از توافقنامه تجارت ترجیحی بین اندونزی و پاکستان و تلاش در جهت توافق تجارت آزاد تاکید کرد.

کاردار از کمک های ICCI در تقویت پیوندهای اقتصادی بین دو کشور قدردانی کرد و از اعضای اتاق بازرگانی دعوت کرد تا در سی و نهمین نمایشگاه تجاری اندونزی که از 9 تا 12 اکتبر برگزار می شود، شرکت کنند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که پاکستان می تواند به قطب تجاری اندونزی در آسیای مرکزی تبدیل شود که این امر از طریق برنامه ریزی جامع می تواند به سود هر دو کشور باشد.

احسن ظفر بختواری رئیس ICCI، بر جایگاه پاکستان به عنوان ششمین شریک تجاری بزرگ اندونزی در آسیا با روابط مبتنی بر اعتماد و اطمینان متقابل تاکید کرد و گفت: تلاش‌های مشترک و درک متقابل کلید غلبه بر چالش‌های تجاری است و همکاری با یکدیگر می‌تواند فرصت‌های جدید را باز کند و رونق اقتصادی را افزایش دهد.

ارسال نظر

 
1