خبر فوری

 
وزیر سرمایه گذاری پاکستان با معاون نخست وزیر روسیه دیدار کرد
کد خبر :2035202100

16:48 1403/07/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و روسیه, رئیس هیئت سرمایه گذاری پاکستان, روابط تجاری, روابط دو جانبه, عبدالعلیم خان, مسکو, معاون نخست وزیر روسیه, هیئت پاکستان, وزیر خصوصی سازی پاکستان,

عبدالعلیم خان وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری پاکستان در جریان سفر خود به مسکو با الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه دیدار و رایزنی کرد.


مسکو: به گزارش راز نیوز | عبدالعلیم خان وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری پاکستان در جریان سفر خود به مسکو با الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه دیدار و رایزنی کرد.

طرفین در مورد ابعاد مختلف روابط و همکاری های تجاری و اقتصادی میان پاکستان و روسیه با تاکید ویژه بر گسترش همکاری های حمل و نقل، لجستیک، صنعتی و سرمایه گذاری گفتگو کردند.

آنها همچنین موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله خط لوله گاز تاپی، تجارت دوجانبه، ارتباطات، پروژه راه آهن و پروژه های دیگر را مورد بحث قرار دادند.

معاون نخست وزیر روسیه از علاقه پاکستان به کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب قدردانی کرد و گفت: این کریدور بهترین کریدور تجاری بین کشورهای اروپایی-آسیایی و شمال-جنوب را فراهم می کند.

وی با ابراز حسن نیت نسبت به پاکستان، مشارکت 70 شرکت بزرگ این کشور به رهبری عبدالعلیم خان وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری پاکستان را نقطه عطفی برای افزایش تجارت دوجانبه خواند.

در دیدار عبدالعلیم خان و معاون نخست وزیر روسیه، افزایش همکاری های دوجانبه، حجم تجارت دو کشور و مسیر تجاری پیشنهادی به پاکستان، ایران، آذربایجان و روسیه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست عبدالعلیم خان وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری خواهان افزایش روابط تجاری با روسیه شد و گفت: پاکستان تقویت ارتباط با روسیه را گامی حیاتی در جهت گسترش تجارت دوجانبه می داند.

وی افزود: ما شرکت های تجاری روسی را تشویق می کنیم تا در پاکستان سرمایه گذاری کنند، وی همچنین ضمن تشکر از معاون نخست وزیر و وزرای دولت روسیه، اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی در آینده ادامه خواهد یافت تا اعتماد جامعه تجاری دو طرف افزایش یابد و بتوانیم با ارتباط گیری هدفمند این مسیر را دنبال کنیم.

در این نشست مقامات عالی روسی از جمله رومن ولادیمیرویچ استاروویت وزیر حمل و نقل و الکسی گوردیف معاون رئیس دومای دولتی روسیه حضور داشتند.

لازم به ذکر است، الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه ماه گذشته سفری به اسلام آباد پایتخت پاکستان داشت و با مقامات بلندپایه و رهبران این کشور دیدار و گفتگو کرد.

از سوی دیگر در روزهای پایانی نشست سه روزه تجارت و سرمایه گذاری پاکستان-روسیه در مسکو، عبدالعلیم خان با روسای سازمان ها و موسسات تجاری روسیه دیدار کرد و ضمن تشکر از اتاق بازرگانی مسکو و دولت روسیه گفت: پاکستان می خواهد صادرات خود به روسیه را تا 5 سال آینده به 4 میلیارد دلار برساند.

وی افزود: منسوجات، ابزار جراحی، مواد غذایی، کشاورزی و محصولات چرمی برای پاکستان مهم هستند و ما باید یک استراتژی مشترک برای حل مشکلاتی که با آن روبرو هستیم اتخاذ کنیم.

او همچنین از سفر موفقیت آمیز خود به روسیه خبر داد و گفت که با خاطرات خوش، امیدهای مثبت و قوی از مسکو بازخواهد گشت.

ارسال نظر

 
1