خبر فوری

 

پکن: به گزارش راز نیوز | در یک رویداد مهم، دومین نشست سطح بالا میان آژانس امنیت دریایی پاکستان (PMSA) و گارد ساحلی چین (CCG) در مورخ 5 اردیبهشت (24 آوریل) در پکن پایتخت چین برگزار شد.

این نشست با ریاست مشترک دریابان امتیاز علی مدیرکل آژانس امنیت دریایی پاکستان و ژنرال یو ژونگ مدیرکل گارد ساحلی چین برگزار شد.

بر اساس یادداشت تفاهم همکاری و مبادله اجرای قانون دریایی امضا شده در سال 2019، مقامات عالی پاکستان و چین بر دستاوردهای حاصل شده از روابط دوجانبه، تاکید کردند.

هر دو طرف بر تعهد خود برای تعمیق هرچه بیشتر همکاری‌های دریایی، تقویت امنیت منطقه‌ای، ارتقای شراکت استراتژیک و همکاری‌ های راهبردی در همه شرایط میان دو کشور دوست و همسایه تأکید کردند.

در این نشست همچنین یک برنامه جامع برای سال 2025 ارائه شد که شامل بازدیدهای متقابل در سطح بالا است.

در ادامه نیز دریابان امتیاز علی و ژنرال یو ژونگ به بررسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله آموزش برای پرسنل مجری قانون در سطح متوسط و تمرین های مشترک دریایی پرداختند.

علاوه بر این، دو طرف متعهد شدند که به تقویت همکاری در اجرای قانون دریایی، به اشتراک گذاری اطلاعات و حفاظت از محیط زیست که برای افزایش قابلیت همکاری و عملیات طراحی شده است، ادامه خواهند داد.

این نشست گواهی بر عمق استراتژیک مشارکت و همکاری میان پاکستان و چین است که هر دو سازمان قصد دارند همکاری خود را برای حفاظت از امنیت و ثبات دریایی منطقه ارتقا دهند.

ارسال نظر

 
1