خبر فوری

 
مبارزه داعش خراسان با امارت اسلامی تحت پشتیبانی پاکستان
کد خبر :2034743404

14:58 1402/11/29


برچسب ها : MI, آژانس های اطلاعاتی, پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, تروریست, تروریست های داعشی, تروریسم, جنگ نیابتی, داعش خراسان, سازمان اطلاعات نظامی, سازمان های امنیتی, فرمانده داعش خراسان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

احسان الله احسان در مقاله سوم خود ضمن افشای اسامی بیشتر از نیرو و فرماندهان داعش خراسان که به میزبانی ارتش پاکستان در ایالت خیبرپختون‌خوا حضور دارند، می گوید: داعش خراسان با همکاری اطلاعات آمریکا و پاکستان در افغانستان کار گذاشته شده بود.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| احسان الله احسان سخنگوی سابق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP که تاکنون دو مقاله با محوریت داعش خراسان مهمان هیئت حاکمه نظامی پاکستان با هدف مقابله با امارت اسلامی افغانستان، منتشر کرده و با ذکر اسامی نیروهای گروه تروریستی داعش خراسان که درحال حاضر از میزبانی ارتش پاکستان بهره مند می شوند، نام های فرماندهان ارتش پاکستان که در این طرح سهیم بوده و نقش تسهیل کننده را ایفا می کنند را نیز افشا کرده است.

احسان الله احسان در ادامه این روند، در 3مین مقاله اش، اسامی بیشتری از فرماندهان و نیروهای داعش خراسان که در مهمان خانه های ارتش پاکستان حضور دارند، ذکر کرده است.

بخوانید: احسان الله احسان: نهادهای نظامی پاکستان درحال حمایت و پشتیبانی از فرماندهان و اعضای داعش خراسان

پس از ظهور داعش در افغانستان و اعلام رسمی آن، تهدیدات امنیتی جدیدی در منطقه ظاهر شد. با این حال، این بار، تهدید داعش تنها به دولت محدود نمی شود، بلکه یک مصیبت بزرگی برای رهبران و کادر طالبان نیز ایجاد کرده است.

داعش اعلام کرده است که هرکس با آنها بیعت نکند یاغی و خوارج می باشد و مجازات آنها اعدام است. "دولت اسلامی استان خراسان" (ISKP) شاخه محلی داعش در افغانستان مانند مربیان خود از داعشISIS، مرتکب جنایات بی‌سابقه‌ای شد و مردم منطقه را در مقیاسی بی‌نظیر سرکوب کرد.

نه طالبان و نه غیرنظامیان از ظلم و ستم آنها در امان نبودند زیرا آنها به طرز وحشیانه ای هر کسی را که در مقابل آنها بایستد را نابود می کنند. آنها با تبلیغات فریبکارانه و دروغین و فیلم های ضبط شده و توسل ویژه به جوانان توانستند تعداد قابل توجهی از افراد را تحت تأثیر قرار داده و به عنوان پیروان و نیروی خود جذب کنند، افزایش نیرو و تعداد پیروان باعث افزایش غرور و در نتیجه ظلم و ستم آنها، شد.

احسان الله احسان سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان در ادامه اظهاراتش در این مقاله، می گوید: امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری طالبان، جدیت و اهمیت موضوع را به رسمیت شناخت و (به این دلیل که داعش خراسان مخالف طالبان افغانستان بود،) متعهد شد که این مشکل را ریشه کن کند درحالیکه از سوی دیگر، درگیر جنگ با آمریکا و متحدانش نیز بود. طالبان متوجه شد که باید با دشمنی که لباس مجاهد را بر تن کرده، اما متشکل از جوانان شست‌و‌شوی مغزی و گمراه‌شده بود، بجنگد. امارت اسلامی علیرغم منابع محدود، با استفاده از تمام قوای خود، نه تنها تبلیغات دروغین آنها را خنثی بلکه عملیات نظامی را نیز علیه ISKP آغاز کرد.

سخنگو در ادامه مقاله اش نوشت: یکی از افراد برجسته ای که در این مبارزه با ISKP نقش مهمی ایفا کرد، دکتر بشیر رئیس اداره ضد جاسوسی اداره کل استخبارات (GDI) در کابل است. وی پیش از این رئیس اداره اطلاعات GDI در استان ننگرهاری بود که به عنوان مرکز داعش خراسان شناخته می شد. وی باوجود کمبود تجهیزات مدرن، با رهبری جوانان خود در خط مقدم مبارزه با داعش خراسان، با آنها به مبارزه پرداخت که یاد و خاطره او همیشه زنده خواهد ماند. دکتر بشیر توانست حرکت ISKP را در ننگرهار، کنر، نورستان و لغمان مختل کند و به طور مؤثر آن مناطق را از حضور ISKP پاک کند.

در این مقاله بیان شد: زمانی که ISKP از ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان فرار کرد، دو گزینه پیش روی آنها بود: یا تسلیم شدن مقابل رژیم دموکراتیک افغانستان یا پناه بردن به پاکستان، تنها متحد ISKP در کل منطقه؛ به دنبال آن، تروریست‌های ISKP خود را به دولت افغانستان که در آن زمان توسط رئیس‌جمهور اشرف غنی رهبری می‌شد، تسلیم کردند و بالگردهایی برای محافظت از آنها در برابر حمله و محاصره طالبان تهیه شد. تعداد قابل توجهی از رهبران و تروریست های ISKP بر اساس معاهده ای به نام «پیمان دابوری» از پاکستان درخواست پناهندگی کردند. بر اساس این معاهده است که آنها اکنون به عنوان مهمانان محترم در آنجا میزبانی می شوند.

احسان الله احسان به عنوان نکته ای مهم یادآور می شود که ISKP هیچ استقبال یا پذیرشی از سوی مردم محلی در افغانستان نداشته و تنها توسط اطلاعات آمریکا با استفاده از پاکستان در افغانستان کار گذاشته شده بود. او ضمن تعریف و تمجید از امارت اسلامی افغانستان، می گوید که با روی کار آمدن دولت قدرتمند امارت اسلامی افغانستان، نقشه های سازمان های اطلاعاتی آمریکا و پاکستان خنثی شد. امارت اسلامی افغانستان (IEA)، این گروه (داعش) که زمانی دارای قدرت در منطقه بود را با قاطعیت درهم کوبید و تهدید هولناک داعش اکنون به میزان قابل توجهی در افغانستان ضعیف شده است.

سخنگوی سابق افزود: اکنون پاکستان برای احیای ISKP کمپین و تبلیغات جهت اثبات وجود ISKP در افغانستان انجام می دهد. آنها از افرادی استفاده می کنند که سال ها در مهمانخانه های پاکستان حضور داشتند، و این چیزی است که من در مقالات قبلی ثابت کردم و آژانس های اطلاعات پاکستان را برای رد یافته های خودم به چالش کشیده ام.

پایگاه های نیروهای داعش خراسان در پاکستان

وی در ادامه مقاله سوم، نوشت: امروز، من فهرست جدیدی از تروریست های ISKP را به اشتراک می گذارم که در مهمانخانه های پاکستان اقامت دارند و به عنوان نیروی نیابتی برای ایجاد ناامنی در افغانستان استفاده می شوند. این فهرست شامل اسامی اعضای داعش خراسان مرتبط با آژانس خیبر و آژانس مهمند در منطقه قبیله‌ای ایالت خیبرپختون‌خوا پاکستان است. علاوه بر این، ISKP اخیراً مراکز متعددی را در ایالت خیبر تحت نظارت آژانس اطلاعات نظامی پاکستان (MI) ایجاد کرده است و فرماندهان ISKP از این مراکز برای انجام حملات در افغانستان استفاده می کنند.

لیست زیر شامل شبه نظامیان ISKP است که از مهمان نوازی دولت پاکستان لذت می برند:

1_ زبیر 2_ شاه زیب 3_ حذیفه 4_نور کای از قمبر خیل 5_خیبر خان از قمر خیل 6_زید ملک از دین خیل 7_ حوالدار ملقب به ارسلان از مهمند 8_موسی از مهمند 9_ سیف الله عمری زبیر یکی از فرماندهان کلیدی داعش خراسان که در حال حاضر رئیس یک مرکز داعش در منطقه ملک دین خیل در ایالت خیبر پاکستان است.

سخنگوی سابق تی تی پی در مورد این پایگاه تروریستی داعش خراسان می گوید: حدود 30 جنگجو در این مرکز ISKP در ملک دین خیل ساکن هستند و هزینه ها و نیازهای آنها توسط یکی از سازمان های اطلاعاتی پاکستان به نام اطلاعات نظامی یا MI تامین می شود.  MI همه جنبه ها از جمله گذرگاه های مرزی را تسهیل می کند تا آنها را قادر سازد علیه امارت اسلامی افغانستان بجنگند. اخیراً در جریان یک حادثه مرزی، بین نیروهای پاکستانی و افغان درگیری رخ داده است، که در این بین نیروهای امارت اسلامی افغانستان با موفقیت از ورود داعش به افغانستان جلوگیری کردند و تلاش پاکستان را ناکام گذاشتند.

مرکز دیگر داعش در منطقه قمبر خیل دره تیره در منطقه خیبر واقع شده است که توسط فرمانده حذیفه رهبری می شود. در 11 فوریه، رسانه های پاکستانی مدعی شدند که یکی از فرماندهان کلیدی داعش به نام سورت گل، در یک عملیات اطلاعاتی کشته شد. اما این یک ادعای نادرست است زیرا فرمانده سورت گل یک سال پیش خود را مقابل سازمان اطلاعات نظامی پاکستان تسلیم کرده بود و از آن زمان در مهمانخانه MI در منطقه خیبر اقامت داشت. فرمانده سورت گل پس از شکست عملیات در افغانستان کشته شد، زیرا او ابزار خود را از دست داده بود و آنطور که سازمان های اطلاعاتی پاکستان می خواستند مؤثر نبود.

احسان الله افزود: بر اساس اطلاعات من، سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان برای پنهان کردن ارتباط خود با داعش، عملیات‌های جعلی بیشتری را انجام خواهند داد. افراد ذکر شده در این مقاله تنها بخشی از طرحی هستند که توسط افسران MI مستقر در آژانس های خیبر و مهمند برای ترویج ناامنی در افغانستان و اعمال فشار بر آن طراحی شده است. پاکستان ممکن است تلاش کند ISKP را در افغانستان احیا کند، اما اکنون انجام این کار غیرممکن است زیرا افغانستان توسط یک سیستم مستقل و خودمختار اداره می شود که توسط نگهبانان شجاع و مصمم مانند دکتر بشیر تقویت شده است.

ارسال نظر

 
1